תוקם ועדה שתחקור את מותו של רון עובד ז"ל בגיבוש צנחנים

אחרי כשנתיים ובעקבות אי שביעות רצון מהתחקיר שבוצע, הורה הרמטכ"ל אביב כוכבי על הקמת ועדה שתחקור את מותו של רון אליהו שנדרס למוות בזמן גיבוש לחטיבת הצנחנים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/02/21 19:25 יט בשבט התשפא

תוקם ועדה שתחקור את מותו של רון עובד ז"ל בגיבוש צנחנים
הורה על הקמת הוועדה. כוכבי, צילום: פלאש 90

 

כמעט שנתיים אחרי שרון אליהו עובד ז"ל נהרג במהלך גיבוש לחטיבת הצנחנים, הרמטכ"ל אביב כוכבי, הורה על הקמת ועדת חקירה שתחקור את המקרה הטרגי שאירע כתוצאה מהידרדרות אוטובוס ב-11 באפריל 2019. מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק, מינה את תא״ל אילן סבג ליושב ראש הוועדה שתחקור את הנושא.

לאחר האירוע ובמקביל לתחקיר הפיקודי ב-2019, הוחלט על פתיחה בחקירת מצ״ח. החקירה המקיפה שהתקיימה בחודשים האחרונים חשפה עובדות חדשות שבגינן התקבלה ההחלטה. בשל כך, ועל מנת למצות עד תום את תהליך הפקת הלקחים, הורה הרמטכ"ל על מינוי ועדת חקירה שתשלים את בחינת האירוע ותבחן מדוע חלק מהעובדות לא עלו במסגרת התחקיר הפיקודי.

"הוועדה הוקמה במטרה להבטיח כי האירוע יתוחקר באופן מיטבי, בהתאם לאמות המידה המקצועיות והערכיות שלנו, ולטובת הפקת לקחים מערכתית שבתקווה, תמנע את התאונה הבאה", אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן.

"אנחנו בגישה של תחקור ולמידה עד הקצה. רוצים לדעת הכול, גם, ואולי במיוחד, היכן טעינו ושגינו", הוסיף תא"ל זילברמן, "אנחנו מעמיקים וחוקרים – במטרה לקבל את התמונה המלאה והמדויקת ביותר. לעיתים התהליך מתמשך, אבל בסופו נוכל להגיד שתחקרנו לעומק, כפי שאנחנו מחויבים".