עמית סגל: לו הרמטכ״ל היה משווה אותנו לנאצים - היו מוחאים לו כפיים | צפו

הפרשן הבכיר הביע את דעתו על דברי הרמטכ"ל בנושא הגרעין, ואמר כי אינו מבין את גודל הזעזוע מעיסוקו בנושאי ביטחון. "לו הרמטכ״ל היה תוקף את מדיניות הממשלה, היו מוחאים לו כפיים. אבל הוא העז לחטוא בחטא החמור מכל: להתיישר עם מדיניות הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/01/21 19:12 יז בשבט התשפא

עמית סגל: לו הרמטכ״ל היה משווה אותנו לנאצים - היו מוחאים לו כפיים | צפו
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

עמית סגל, פרשנה הפוליטי של "חברת החדשות", התייחס אתמול (ש') באולפן שישי, לדברי הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ויחסו להסכם הגרעין האיראני. סגל פתח את דבריו ותהה: "לאן נגיע אם מפקד הצבא יהיה בקו אחד עם ראש הממשלה? אנה אנו באים?".

הפרשן הבכיר הוסיף ותהה על הביקורות שחטף כוכבי: "הורגלנו כל כך שמפקד הצבא עסוק כל כך בסמינרים על דת, על מקומן של נשים בצבא, בסוגיות תרבותיות, בהשוואתנו לנאצים - סגן הרמטכ"ל במקרה הזה, שכאשר הוא מדבר על נושאים בליבת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל  - זה נתפס כזעזוע". 

סגל המשיך: "מותר ללובש מדים להביע את דעתו בכל הנושאים, יש רק דבר אחד שאסור לו לעשות, חלילה לשרת את העמדות שממשלת נתניהו תומכת בהן. אם הוא יעשה את זה על החטא הזה אין כפרה". 

נזכיר כי כוכבי נאם השבוע בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, והתייחס בין דבריו לתכנית הגרעין האיראנית, שייתכן ותחזור אל חיינו עם כניסתו של הנשיא האמריקאי החדש, ג'ו ביידן. "אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו. כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע - שאסור לאפשר אותו".

"אני מבקש להבהיר את עמדתי - חזרה להסכם הגרעין מ-2015 ואפילו אם יושג הסכם משופר הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה", סיכם כוכבי.

במהלך דיון בנושא דברי הפרשן הפוליטי של חדשות 12, אמר התבטא