חלק מקופות החולים החלו להוריד את גילאי החיסון

בכללית ובמאוחדת הודיעו שיחסנו כבר מגיל 35, אחרי שאמש הוריד משרד הבריאות את גילאי התיעדוף ל-40. ''לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף מתחסנים מדי יום" אמרו בכללית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/21 13:35 ז בשבט התשפא

חלק מקופות החולים החלו להוריד את גילאי החיסון
החיסון של פייזר, צילום: shutterstock

מבצע החיסונים נמשך, וקופות החולים מעוניינות לחסן עוד ועוד מטופלים. אחרי שאמש (ג') הודיע משרד הבריאות על הורדת גיל המינימום לקבלת החיסון ל-40, שתיים מארבע קופות החולים בישראל, כללית ומאוחדת, הודיעו היום כי יתחילו לחסן כבר מגיל 35 ומעלה.

בהוראת משרד הבריאות: גיל המתחסנים יורד ל-40

בכללית אמרו כי החיסון יינתן אמנם רק מגיל 40, אך מערכות המידע נפתחו גם לגילאי 35 ומעלה, במטרה ''לא לבזבז יכולות חיסון של מעל 100 אלף מתחסנים מדי יום". לאחר ההודעה של כללית, גם במאוחדת הודיעו כי ניתן לקבוע תור לחיסון מעל גיל 35.

במשרד הבריאות פחות אהבו את הפעולה העצמאית של קופות החולים. בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הינו תכנון מרכזי על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה,  ההוראה שניתנה לשטח עוד מאתמול מדברת על חיסון בני 40 ומעלה.
על פי קריאת המצב, משרד הבריאות ישנה את הוראות החיסון מעת לעת".

על פי נתוני משרד הבריאות, אמש נשבר שיא נוסף במספר המתחסנים ליממה, כשלמעלה ממאתיים אלף ישראלים קיבלו את החיסון לקורונה ביום אחד. לפני כשבועיים הציבו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין את היעד הזה, וכעת הוא הושג.

הצפי הוא כי קצב החיסונים יוסיף לעלות בימים הקרובים. אמש אמרו במשרד הבריאות כי המטרה היא להגיע למספר של רבע מיליון מתחסנים ביממה. בנוסף, המליצו אמש במשרד הבריאות לנשים בהריון ללכת להתחסן, לאחר שחלה עלייה במספר הנשים ההרות שנדבקו בנגיף ומאושפזות במצב קשה. ההערכה כי יש קשר בין תחלואת הנשים בהריון להתפשטות המוטציה הבריטית.

שר הבריאות אדלשטיין בירך על ההישג של מבצע החיסונים, וקרא לציבור להמשיך לשמור על ההנחיות: "עברנו את רף 200 אלף חיסונים ביום, זה הקצב לנצח את המוטציה. כבר 550,000 איש חוסנו גם בחיסון השני. 2,272,000 חוסנו בחיסון הראשון. תמשיכו לשמור על ההנחיות גם עם קבלת החיסונים. עוד קצת וזה מאחורינו".