איציק שמולי הודיע: לא אתמודד על ראשות מפלגת העבודה

שר הרווחה ואיש מפלגת העבודה הודיע כי לא יתמודד על ראשות מפלגתו הוותיקה. הודעתו באה לאחר פרישתו של עמיר פרץ מהמפלגה ועל רקע מצבה הקשה של העבודה בסקרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/21 17:10 ו בשבט התשפא

איציק שמולי הודיע: לא אתמודד על ראשות מפלגת העבודה
איציק שמולי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הרווחה, איציק שמולי, הודיע היום (ג') כי לא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה בפריימריז הקרובים. כזכור, שמולי וראש מפלגתו הפורש, עמיר פרץ, היו חלק ממשלתו האחרונה של נתניהו, כשפרץ מקבל את תיק הכלכלה והתעשייה ושמולי את תיק העבודה והרווחה. הודעתו של שמולי מגיעה על רקע קריסת מפלגת העבודה במערכות הבחירות האחרונות, ולאחר שקיבלה 3 מנדטים בכנסה הקודמת, כאשר רצה כחלק מסיעת העבודה-גשר-מרצ. גם בסקרים העדכניים למערכת הבחירות הנוכחית, מפלגת העבודה הוותיקה מתקשה לעבור את אחוז החסימה.

שמולי הסביר את החלטתו בהודעה לתומכיו: 

לאחר לבטים רבים החלטתי שלא יהיה נכון שאעשה זאת ולכן לא אציג בבחירות הקרובות את מועמדותי לראשות מפלגת 'העבודה'. זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם, למרות האפשרות להגשים חלום, שמצויה ממש בהישג יד.

אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה. מפלגת 'העבודה' חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה. לכן גם נֵאֹתִּי והייתי שותף פעיל ליוזמה, שלצערי כשלה אמש, להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים. קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר (יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת) מקטינים את הסיכוי לכך ועלולים, לפי מיטב הערכתי, להפוך התמודדות דמוקרטית לגיטימית לחסרת תוחלת; מניצחון מוחץ - לניצחון פירוס.

שמולי לא התייחס ישירות להמשך דרכו הפוליטית, אולם ציין כי ימשיך "ממקום פוליטי אחר":

ההחלטה הזו אינה קלה לי. המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה. דרכה- נצורה בלבי, חבריה וחברותיה- משפחה עבורי. ערכיה הבסיסיים והמחייבים ימשיכו ללוות אותי, אך את מימושם אוביל ממקום פוליטי אחר.