סמוטריץ' מחכה לניר אורבך?

הדיון בוועדת הכנסת בו תוכנן הפיצול של חברי האיחוד הלאומי ממפלגת ימינה, נדחה למחר | רק אתמול קרא המועמד לראשות הבית היהודי לסמוטריץ' לדחות הבקשה ולתת זמן למיצוי המשא ומתן: "כדי שנוכל ללכת ביחד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/01/21 12:02 ו בשבט התשפא

סמוטריץ' מחכה לניר אורבך?
הדיון לפיצול הסיעה נדחה. סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי בעיצומן, אך ייתכן שגם במפלגות אחרות מחכים לתוצאות. הבוקר (ג') תוכנן להיערך בוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת איתן גינזבורג, דיון בבקשתם של בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר להתפצל ממפלגת ימינה ולהקים סיעה עצמאית. 

בהודעה שיצאה הבוקר מטעם דוברות הוועדה, צויין כי הדיון נדחה למחר, יום רביעי בשעה 10:15. הסיבה שסופקה לשאלה מדוע הדיון נדחה, היא מכיוון שמחר מתכנסות מספר ועדות נוספות במשכן, ואין רצון להביא את חברי הכנסת במיוחד בשביל דיון אחד, שייארך זמן קצר. 

אך האם ישנה סיבה אפשרית אחרת לדחייה? בראיון מיוחד לחדשות כיפה, אמר אתמול (ב') המועמד לראשות הבית היהודי, ניר אורבך כי, "יש לי בקשה אישית לבצלאל -  מחר בוועדת הכנסת אמור להיות דיון על פיצול הסיעה, טוב יהיה אם ידחה את הבקשה וייתן זמן למצות משא ומתן בין כולנו, אנחנו לא צריכים עוד גפרור במדורת הפיצולים".

בין אם יש קשר בין דחיית הדיון לבקשתו של אורבך, נראה כי סמוטריץ' הרוויח זמן נוסף במטרה לשקול ולכלכל את צעדיו ביתר קלות, אחרי שהבחירות למפלגת הבית היהודי ייגמרו וזהות יו"ר תהיה ידועה.