הריון וקורונה: מאבק על חייהן של מספר נשים

מספר נשים בהריון נאבקות על חייהן לאחר שחלו בקורונה ומצבן הדרדר. ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בשיבא, מאושפזת אישה באמצע שנות ה-30 לחייה בשבוע 21 להריונה. בבילינסון אושפזה אישה בשבוע ה-31 להריונה, "נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/21 07:32 ו בשבט התשפא

הריון וקורונה: מאבק על חייהן של מספר נשים
מחלקת קורונה חדשה בשערי צדק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בבתי החולים ברחבי הארץ אושפזו בימים האחרונים מספר נשים בהריון שחלו בקורונה ומצבן הדרדר עד כדי סכנת חיים. בגל השלישי של תחלואת הקורונה בו אנו נמצאים בימים אלה, חלה עליה במספר המקרים של צעירים וצעירות שנדבקים בנגיף ומצבם מדרדר במהירות. פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר בגל"צ כי "אנו בוחנים האם תחלואת הנשים בהיריון היא תופעה חדשה או שיש משהו שמייחד את הנשים האלה. נבחן גם הקשר למוטציה". 

ביחידה לטיפול נמרץ קורונה של המרכז הרפואי שיבא, מאושפזת אישה באמצע שנות ה-30 לחייה בשבוע 21 להריונה. המטופלת הועברה ממחלקת קורונה לטיפול נמרץ עקב החמרה במצבה. המטופלת נתמכת על ידי מכשיר לסיוע נשימתי לא פולשני ואינה מורדמת. מצבה קשה.

מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בשיבא, ד"ר יעל חביב אמרה כי "בגל הזה אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים של אנשים צעירים עם תחלואה קשה שהמחלה בהחלט פוגעת בהם עד מצב של סכנת חיים. זו לא עוד מחלה של מבוגרים עם מחלות רקע".

לבית החולים לניאדו הגיעו במהלך 36 השעות האחרונות שתי נשים בהריון כשהן חיוביות לקורונה ובמצב נשימתי קשה. אחת מהן נותחה ניתוח חירום והיא כעת מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ קורונה. מצבה קשה.

האישה השניה שחלה הדרדרות במצבה, בת 35 בשבוע ה-31 להריונה, הועברה לטיפול בבית החולים בילינסון, עקב חוסר במיטות אשפוז בטיפול נמרץ קורונה בלניאדו. מיד עם הגעתה הוחלט להנשימה עקב מצבה הקשה וליילדה בדחיפות. אמש הסתיים הניתוח הקיסרי אותו עברה. התינוק  במצב יציב מונשם, עבר לפגיית  מרכז  שניידר לרפואת ילדים והיולדת במצב קריטי בטיפול נמרץ קורונה שבמתחם האשפוז התת קרקעי בבילינסון. ליולדת אין מחלות רקע וזה הריונה השביעי.

פרופסור ארנון ויזניצר מנהל בית החולים לנשים בבילינסון אמר כי "מדובר בגל  אלים וקשה יותר מקודמיו הפוגע  גם באוכלוסיית נשים בהריון צעירה". ד"ר איליה קגן, מנהל טיפול נמרץ קורונה בילינסון סיפר כי מצבה של היולדת קשה מאוד ולא יציב. "היא נמצאת בסכנת חיים ממשית ואנחנו נאבקים על חייה".

ביום שישי טופלה אישה בשנות ה-30 לחייה בבית החולים בילינסון, כשהיא במצב קשה. זהו ההיריון החמישי של היולדת, שהורדמה והונשמה לאחר שחלה הידרדרות במצבה. בהמשך, הוחלט ליילד את האישה בניתוח קיסרי, שעבר בהצלחה. התינוק הועבר לפגייה, כשמצבו מוגדר קשה אך יציב.


(ראש הממשלה ושר הבריאות, אתמול)