האם הסגר יוארך ביותר משבוע? המלצת שר הבריאות

דיון הממשלה על הארכת הסגר יתקיים מחר, אך הערכת מצב של אנשי משרד הבריאות ונתניהו יתקיים הערב, ובשל מספרי התחלואה שממשיכים לעלות, אדלשטיין צפוי להמליץ על הארכת הסגר ביותר משבוע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/21 11:13 ה בשבט התשפא

האם הסגר יוארך ביותר משבוע? המלצת שר הבריאות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין ימליץ לראש ההמשלה בנימין נתניהו להאריך את הסגר ביותר משבוע, כך פורסם היום בחדשות 12. אדלשטיין ונתניהו צפויים לדון הערב (ב') על הדרכים להורדת התחלואה לקראת הדיון בממשלה שיתקיים מחר. המלצת שר הבריאות התקבלה לאחר שלכאורה מספרי תחלואת הקורונה ממשיכים לעלות, למרות שישנה מגמת ירידה במספר החולים הקשים ולמרות מבצע החיסונים המשמעותי, "חוזרים לחיים".

בראיון לכאן חדשות, מוקדם יותר היום, אמר אדלשטיין כי את השפעת החיסונים נרגיש בהמשך, מכיוון שכל התהליך לוקח זמן, ובמהלכו יש גם הדבקות. משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי נכון לאמש וככל הידוע, 12,358 ישראלים נמצאו חיוביים לקורונה לאחר שהתחסנו במנה הראשונה, ועוד 69 אומתו לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון.

על הודעת רון חולדאי, שיפתח בעוד עשרה ימים את אולמות התרבות בעירו, אמר אדלשטיין: "ההבדל בין הודעת הפופוליסט הקטן לתוכנית שלנו, היא מתי, באילו תנאים, באיזו תפוסת קהל, מי יהיה זכאי. בעוד עשרה ימים עדיין נהיה בסגר ולא ייפתחו שום מוסדות תרבות. גם למחרת היציאה מהסגר הם לא ייפתחו. הוא מדבר שטויות".

מנתוני משרד הבריאות עולה כי סך המאומתים בישראל הגיע ל-551,689. מספר החולים בפועל ממשיך לטפס ועומד על 80,436. אתמול אומתו 5,616 נדבקים חדשים מתוך 63,516 בדיקות, אחוז החיוביים לנגיף הוא 9.1%. בבתי החולים מאושפזים 1,989 חולים, מהם 1,130 במצב קשה ו-273 מונשמים חולים. מספר המתים ממשיך לטפס והגיע ל-4,005. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן