שב"ס: "לאחר השלמת חיסוני הסגל - יחלו חיסוני הכלואים"

הליך חיסון סגל שב"ס שהחל לפני כשלושה שבועות יסתיים היום. בהמשך להנחיית השר לביטחון הפנים ובתיאום עם גורמי המשרד לביטחון הפנים ומשרד הבריאות, יחלו לחסן את הכלואים בבתי הכלא בהתאם לתוכנית  רפואית ומבצעית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/01/21 09:28 ד בשבט התשפא

שב"ס: "לאחר השלמת חיסוני הסגל - יחלו חיסוני הכלואים"
אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הליך חיסון סגל שב"ס שהחל לפני כשלושה שבועות והסתיים במבצע נרחב ומקיף בסוף השבוע האחרון, יחתם היום (א'). על פי הנחיית השר לביטחון הפנים ובשיתוף המשרד לביטחון הפנים, משרד הבריאות, מד"א ומערכי הרפואה, המבצעים ומשאבי האנוש בשב"ס - יושלם היום חיסונם של כל ברי החיסון מבין נשות ואנשי סגל שירות בתי הסוהר

"לאחר השלמת חיסוני הסגל, בהמשך להנחיית השר לביטחון הפנים ובתיאום עם גורמי המשרד לביטחון הפנים ומשרד הבריאות, יחלו חיסוני הכלואים בבתי הכלא בהתאם לתכנית רפואית ומבצעית שהוכנה בשב"ס בתקופה האחרונה", כך לשון הודעת הארגון. החיסונים יימסרו על ידי גורמי משרד הבריאות ויינתנו לאסירים על ידי גורמי הרפואה בכלא שהוסמכו לכך, אך לא ברור מתי יחלו בחיסונם. כלוא שאיננו מעוניין בקבלת חיסון יחתום על טופס ויתור מרצון.

בניגוד לעמדת השר לביטחון הפנים

כזכור, ביום שישי 08.01.2021, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, העביר מכתב ללשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עמית מררי, בו כתב כי הוא מסרב למלא את הנחיית משרד הבריאות להתחיל בחיסון אוכלוסיית האסירים בבתי הכלא בישראל: "לאחרונה הנחיתי כי יש להשלים את חיסוני סגל שירות בתי הסוהר, שלהבדיל מהאסירים - נכנס ויוצא מבתי הסוהר ועל כן מידת הסיכון בקרבו גבוהה יותר, בטרם מתחילים בחיסוני אוכלוסיית האסירים. גם לאחר שיושלם המהלך של חיסוני הסגל, אבחן את חיסוני האסירים ביחס להתקדמות. החיסונים בקרב אוכלוסיית אזרחי ישראל שאינם אסירים".

"יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד יום 21 בפברואר להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24 ,ובמידה שתיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן. עד אז, הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד לביטחון פנים מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם - החלטתי תעמוד בעינה", כתב השר.

ביום שישי האחרון, פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לשר אוחנה, וקבע כי הנחייתו של השר למנוע חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס, הנמנים עם קבוצת הסיכון כהגדרת משרד הבריאות, ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת. היועמ"ש קבע כי על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי ובהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי גורמי הבריאות המוסמכים.

ביום חמישי, הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין, כי הוא מתנגד לעמדת השר לביטחון הפנים: "מניעת טיפול רפואי מציל חיים מבני אדם המצויים בכלא - איננה עומדת בקנה אחד עם ערכינו, ערכי המדינה היהודית והדמוקרטית", כתב הנשיא לשר הבריאות יולי אדלשטיין.

הנשיא הוסיף כי הוא "מבקש לשלוח לשר הבריאות ברכות חמות על מבצע החיסונים המהיר והמרשים הממלא כל לב ישראלי בגאווה גדולה ובתקווה, ואני מחזק את ידיו בבחירתו לגבות את הגורמים המקצועיים, לפיה יש לקדם את מתן החיסונים לאוכלוסיית הכלואים בישראל באופן מיידי – למען שמירה על בריאותם, כמו גם על בריאותם של הסוהרים וסגל שירות בתי הסוהר".