צפו: יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מצטטת את אהוד מנור

ננסי פלוסי נאמה בבית הנבחרים וציטטה את השורה "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה", משירו של אהוד מנור "אין לי ארץ אחרת", במהלך דיון בהדחת דונלד טראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/21 14:54 כט בטבת התשפא

צפו: יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מצטטת את אהוד מנור
ננסי פלוסי, צילום: shutterstock

אהוד מנור בבית הנבחרים האמריקאי. יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, נשאה אמש (ג') נאום בקונגרס בדיון בנושא הדחת טראמפ. במהלך דבריה ציטטה פלוסי את המשורר הישראלי, אהוד מנור ז"ל, בשירו "אין לי ארץ אחרת".

המהומות בקפיטול: ארבעה בני אדם נהרגו | העוצר על וושינגטון הבירה הסתיים

פלוסי, שהתייחסה למצב הנוכחי בארה"ב לאחר המהומות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר, ציטטה מהשיר את השורה "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה". ובאנגלית: ""I can't keep silent in light of how my country has changed her face, won't quit trying to remind her, in her ears, I'll sing my cries, until she opens her eyes, I can't keep silent of how my country's changed her face".

אלמנתו של אהוד מנור, עפרה פוקס, התרגשה מדבריה של פלוסי. בראיון לוואלה אמרה פוקס כי "כל כך כואב לי שאהוד לא יודע כמה שהשיר שלו גדול וכמה השפעה יש לו. גם בהפגנות בארץ השתמשו המון בשורות מהשיר, 'לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה' ו'אין לי ארץ אחרת'".

היא סיפרה כי השיר נכתב במהלך מלחמת לבנון הראשונה, לזכר אחיו של מנור, שנפל במלחמת ההתשה: "חשוב לא לשכוח שהשיר נכתב במלחמת לבנון הראשונה, כאשר החיילים שלנו נכנסו לביירות. ישבנו בבית וממש בכינו כשהחיילים נהרגו, ואהוד נזכר באח שלו. הוא לא יכול היה שלא לכתוב את השיר. באותה תקופה הוא גם כתב את השיר 'הביתה'. 'אין לי ארץ אחרת' זה שיר שנכתב מהצד השמאלי של המפה. בהתחלה כאב לו כשהוא ראה את מילות השיר על סטיקרים על המכוניות של הימין. עם הזמן הוא השלים עם זה".

במערכת הפוליטית האמריקנית מנסים בימים אלו להדיח את טראמפ מתפקידו באמצעות הליך הדחה, שטרם הושלם נגד אף נשיא אמריקני. זאת בתגובה למהומות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר, אז פרצו תומכיו של טראמפ, בעידודו, לבניין בית הנבחרים, והתפרעו בחלקים ממנו, בעוד חברי הקונגרס מפונים לחדרים מוגנים במבנה. 

הדחה של טראמפ נראית לא ריאלית במיוחד, ובכל מקרה אם תושלם תהיה סמלית בלבד, מאחר שהנשיא מסיים את תפקידו בעוד שבוע, ב-20 בינואר, וכבר הצהיר כי יעזוב את הבית הלבן, למרות שהוא מסרב להכיר בהפסדו בבחירות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן