מזעזע: קבוצה חדשה בטלגרם מדרגת תמונות של נשים דתיות

זוועות הטלגרם מגיעות גם למגזר הדתי: ערוץ חדש שנפתח קורא לעוקבים לדרג תמונות של נשים דתיות, שלא מודעות לכך ולא נתנו את אישורן לפרסום בערוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/21 14:41 כז בטבת התשפא

מזעזע: קבוצה חדשה בטלגרם מדרגת תמונות של נשים דתיות
טלגרם, צילום: shutterstock

תוכנת העברת המסרים "טלגרם", זוכה בצדק למוניטין די מפוקפק. היכולת לפתוח קבוצות ולשלוח הודעות תחת מעטה של חשאיות וסודיות, הביאה אנשים וגופים רבים שעוסקים בדברים לא חוקיים כמו רשתות הטלגראס הרבות, ושירותי ליווי לתוכנה, כשהמפעילים מוגנים מפני מערכת אכיפת החוק.

אחד מסוגי הערוצים שפועלים בטלגרם עוסקים כאמור בפורנוגרפיה מהזן הנחות, תוך שימוש ללא רשות בתמונות וסרטונים שמתפרסמים ברשתות החברתיות. דבר דומה מתרחש בערוץ "דתיות לאומאמיות" שנפתח בתחילת אוקטובר האחרון בטלגרם, וכבר מונה יותר מ-1,500 עוקבים.

הערוץ פרסם עד היום כבר מאות תמונות וסרטונים של נשים דתיות, כשהדגש הוא על נשים המשתייכות לציונות הדתית, החל מנערות ועד בוגרות. מפעילי הערוץ קוראים לעוקבים להצביע לתמונה שאהבו, באצטלה של הצבעה לטעם האופנתי. 

התמונות וההצבעה בערוץ

התמונות וההצבעה בערוץצילום: צילום מסך מתוך טלגרם

מפעילי הערוץ שלא ביקשו את אישורן של הנשים הרבות שתמונותיהן מתפרסמות בערוץ המפוקפק, פרסמו הודעה מתחמקת בערוץ בה נכתב כי, "הערוץ מתעסק בתוכן חוקי בלבד. כל הרואה עצמה נפגעת מתוכן ששותף כאן, מתבקשת לשלוח בקשה להסרה והתוכן יוסר". 

המשטרה ומערכת אכיפת החוק מתקשות להתמודד עם התופעה המזעזעת. בגלל ההגנה ומעטה הסודיות לה מפעילי הערוצים זוכים, הם מצליחים לחמוק שוב ושוב מהענישה, וממשיכים במעשיהם. בנוסף, נשים רבות לא יודעות שתמונות שלהן מועברות ברחבי הרשתות החברתיות, ומגיעות למקומות כאלה של החפצת נשים על גבול הפורנוגרפיה, וכלל לא יודעות להתלונן על כך במשטרה. 

התמונות וההצבעה בערוץ

התמונות וההצבעה בערוץצילום: צילום מסך מתוך טלגרם