מבצע החיסונים: השלב השני יוצא לדרך

בבתי החולים יתחילו לחסן את הצוותים הרפואיים במנה השנייה של החיסון, ובהמשך השבוע יתחילו גם קופות החולים לחסן את המבוטחים שקיבלו את המנה הראשונה. במקביל, נערכים לקראת הגעת מיליוני חיסונים נוספים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/01/21 07:39 כו בטבת התשפא

מבצע החיסונים: השלב השני יוצא לדרך
החיסון של פייזר, צילום: shutterstock

מבצע החיסונים - שלב ב'. אחרי שראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין וראשי מערכת הבריאות קיבלו אמש (מוצ"ש) את המנה השנייה של החיסון, בבתי החולים ובקופות החולים יתחילו לחסן היום את הצוותים הרפואיים במנה השנייה של החיסון נגד קורונה, שלושה שבועות בדיוק אחרי המנה הראשונה. בימים הבאים תינתן המנה השנייה של החיסון גם למבוטחי קופות החולים, שכבר קיבלו את המנה הראשונה.

החל מהשבוע: צוותי ההוראה של החינוך המיוחד יתחילו להתחסן

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,817,000 בני אדם קיבלו עד כה את המנה הראשונה של החיסון. על פי הודעת שר הבריאות אדלשטיין, "היום יתחילו להגיע משלוחים משמעותיים נוספים של חיסונים". כזכור, ביום חמישי הודיע ראש הממשלה כי ישראל חתמה על הסכם עם חברת פייזר, לפיו תוקדם הגעתם של מיליוני חיסונים לישראל, במטרה לחסן את כל האוכלוסייה עד לסוף חודש מרץ, כשבתמורה תעביר ישראל לפייזר מידע סטטיסטי של נתוני החיסונים בישראל, ותהווה "מדינת מבחן" בחיסון של פייזר.

3,062 בני אדם, שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון, לא יקבלו את המנה השנייה, לאחר שנדבקו בקורונה אחרי שקיבלו את החיסון. 145 מהם נזקקו לאשפוז, אך רובם במצב קל. על פי הנתונים הסטטיסטיים של פייזר, הנוגדנים לקורונה מופיעים אצל כחמישים אחוזים מהמחוסנים כשבועיים אחרי המנה הראשונה, ורק שבוע אחרי המנה השנייה עולה היעילות לכ-90%.

ראש הממשלה אמר לאחר קבלת החיסון אמש כי "כבר מחר יגיע משלוח נוסף של חיסונים. בזכות המבצע הזה נוכל לפתוח את הברים, המסעדות, בתי הכנסת, חדרי הכושר - הכל. נעשה זאת באמצעות הדרכון הירוק, אבל בשביל זה אני צריך מאזרחי ישראל שני דברים - שתתנו כתף לחיסון וכתף להצלחת הסגר. נצא מהקורונה יחד. נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמשבר הזה".