למעלה מ-8,000 מאומתים חדשים, 50 מתים ביממה

מספר החולים במצב קשה שוב מזנק, וחצה את ה-800, כששיעור החיוביים אמש דווקא ירד מעט. מספר הבדיקות שבר שיא ועומד על למעלה מ-120 אלף, ותורי הענק לבדיקות נמשכים. בצד החיובי - כ-115 אלף איש חוסנו אמש

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 07:43 כב בטבת התשפא

למעלה מ-8,000 מאומתים חדשים, 50 מתים ביממה
בדיקות קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

פחות מיממה וחצי לתחילת הסגר המהודק, שאושר אמש בממשלה, ומספרי התחלואה והתמותה מקורונה ממשיכים לזנק. מאז אתמול (ג') בבוקר נפטרו בישראל חמישים חולי קורונה, ומספר המתים הכולל מהנגיף עומד על 3,495. 

הממשלה אישרה: סגר מלא לשבועיים, החל מיום חמישי בחצות

מספר הנדבקים אמש חצה, זה היום השני ברציפות, את ה-8,000, ועומד על 8,164. יש לציין כי נתוני משרד הבריאות עודכנו בשעת בוקר מוקדמת, והמספרים עוד צפויים להתעדכן ולעלות מעט בהמשך היום. מספר הבדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש הוא הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה, ועומד על 121,816, כששיעור הבדיקות החיוביות דווקא ירד מעט ביחס לאתמול, ועומד על 6.8%.

https://youtu.be/YrpKb8p-Zz4

בבתי החולים מאושפזים כעת 1,445 חולים, כאשר 824 מוגדרים במצב קשה, אחרי שאמש הגיע מספר החולים במצב קשה כבר ל-856. בשיא הגל השני, בחודש ספטמבר, חצה מספר החולים קשה את ה-900, ונראה שנגיע לשם בתוך יום או יומיים. מספר המונשמים מטפס גם הוא ועומד על 207 חולי קורונה הזקוקים להנשמה. בסך הכל יש בישראל 59,229 חולי ונשאי קורונה פעילים.

בצד החיובי של המגפה, מבצע החיסונים נמשך, ואמש חוסנו למעלה מ-115 אלף בני אדם. מספר המתחסנים הכולל בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסייה, ועומד על קרוב למיליון וחצי בני אדם שכבר קיבלו את החיסון נגד קורונה. בעוד ארבעה ימים, ב-10 בינואר, צפויה האטה במבצע החיסונים, והמתחסנים יתחילו להגיע לקבל את המנה השנייה של החיסון.

מספר המתחסנים היומי

מספר המתחסנים היומיצילום: משרד הבריאות

כזכור, שרי הממשלה אישרו אתמול בלילה את החמרת ההגבלות על האוכלוסייה, לרמה של סגר הרמטי והדוק. הסגר שייכנס לתוקפו ביום חמישי בלילה יכלול את כל מערכת החינוך, כולל הגנים והמעונות, למעט החינוך המיוחד, צמצום מקומות העבודה למינימום האפשרי, איסור על טיסות שלא לצורך, איסור יציאה מהבית שלא לצורך ועוד.

שר הבריאות ושר האוצר יוסמכו להחריג חלק ממקומות העבודה ולהחשיבם כחיוניים, וההחלטות הללו צפויות להתקבל במשך היום. בנוסף, החלטת הממשלה תעלה היום לוועדות הכנסת, ונכון לעכשיו נראה שלא תיתקל בבעיה. הסגר צפוי להימשך 14 יום, אך המומחים מזהירים כי ייתכן והשבועיים הללו לא יספיקו, בשל ההתפשטות המהירה במיוחד של הנגיף בישראל, בשל הזן הבריטי החדש של הקורונה.