עסקת ענק בין משרד הביטחון הישראלי לממשלת יוון

משרד הביטחון חתם על "הסכם הרכש הביטחוני הגדול אי-פעם", בין ישראל ויוון, שכוללות הקמת מרכז לאימוני טיסה למשך 20 שנה בעלות של יותר ממיליארד וחצי שקלים ורכישת מטוסי אימונים. שר הביטחון גנץ בירך על ההסכם: "שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/21 09:51 כא בטבת התשפא

עסקת ענק בין משרד הביטחון הישראלי לממשלת יוון
הסכם ביטחוני ענק בין ישראל ליוון, צילום: אלביט מערכות

משרד הביטחון הודיע הבוקר (ג') על חתימת הסכם רכש בהיקף יוצא דופן בין ישראל ליוון. ההסכם שייחתם בין שתי המדינות, כולל הקמה ותפעול מרכז לאימוני טיסה שיופעל על ידי חברת "אלביט מערכות" עבור חיל האוויר היווני למשך 20 שנה, בהיקף של 1.68 מיליארד דולר, רכש מטוסי אימונים ישראלים ושדרוג המערכות הקיימות.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לחתימה על ההסכם ואמר: "ההסכם מבטא את היחסים המצוינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל, שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון, ותיצור מאות מקומות עבודה בשתי המדינות".



הסכם הרכש הביטחוני הוא הגדול אי-פעם שנחתם בין ישראל ויוון. ממשלת יוון אישרה כי משרד הביטחון הישראלי זכה בתחרות בינלאומית להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, ע"י חברת 'אלביט מערכות'.

מטוס עפרוני שיסופק ליוון

מטוס עפרוני שיסופק ליווןצילום: אלביט מערכות

חיל האוויר היווני יצטייד ב-10 מטוסי הדרכה מסוג M-346 של חברת לאונרדו האיטלקית, מטוסי "הלביא" שטסים גם בבית הספר הישראלי ונחשבים להצלחה גדולה. חברת 'אלביט מערכות' גם תספק קיטים לשדרוג מערך מטוסי T-6 ("עפרוני") של חיל האוויר היווני.