מנכ"ל משרד הבריאות: "בוחנים להחמיר את ההגבלות"

פרופ' חזי לוי חשף כי למרות הסגר, ישנה עלייה מדאיגה במספר הנפטרים בכל יום ובאחוז הבדיקות החיוביות | משרד הבריאות הודיע כי מערכת החינוך תפעל בהתאם לרשימת הרמזור העדכנית, והבהיר כי כיתות א'-ד', החינוך המיוחד ומסגרות לנוער בסיכון ימשיכו לפעול ללא קשר לרמת התחלואה ביישוב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/12/20 17:57 טז בטבת התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "בוחנים להחמיר את ההגבלות"
לימודים בזמן הקורונה - לפי רשימת הרמזור, צילום: Miriam Alster/FLASH90

משרד הבריאות הודיע היום (ה'), כי החל מיום ראשון הקרוב הלימודים במערכת החינוך יתקיימו בהתאם לסיווג העדכני של הרשויות המקומיות במסגרת תכנית הרמזור, כפי שהוא נקבע על ידי משרד הבריאות ואושר על ידי ועדת השרים לענייני קורונה. סיווג היישוב יישאר בתוקף עד לסוף השבוע הבא. 

ההנחיות שפרסם משרד הבריאות לגבי הפעלת מערכת החינוך:

  • הלימודים בגני הילדים, בכיתות א' עד ד', בחינוך המיוחד ומסגרות לנוער בסיכון ופנימיות יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה. לרבות בערים אדומות וכתומות. 
  • מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה.
  • כיתות ה'-י"ב ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק.
  • במקומות בהם יתקיימו לימודים בכיתות י"א - י''ב: יתאפשר מעבר תלמידים בין 2 קבוצות לכל היותר. מעבר של המורים יהיה בין 4 קבוצות לכל היותר. 
  • הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בכל היישובים, בקבוצות של עד 19 תלמידים ואיש צוות חינוך. 
  • לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכלל מערכת החינוך.


להורדת הקובץ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי חשף היום (ה') כי למרות ההגבלות והסגר, ישנה עלייה משמעותית בשיעור הבדיקות החיוביות שהגיע ל-6.2 אחוזים. כך גם במניין הנפטרים שהגיעה ל-30 נפטרים בכל יום. 

"אנחנו עוקבים אחרי מדדי התחלואה", סיפר פרופ' לוי, "ובוחנים להחמיר את ההגבלות - צמצום הלימוד, העובדים והתנועה. הכול כדי למנוע התקהלויות. הסגר מתוכנן לשבועיים, אם לא יקרה כלום נצטרך לחשוב ולהציע הידוק של ההחמרות. מאמין שנוכל לחסן את הציבור הבריא בחודש פברואר".

במשרד הבריאות הבהירו, כי הפרסומים בדבר הגעת מיליון חיסונים של חברת מודרנה בשבוע הבא - אינם נכונים: "נכון לעכשיו אין בידינו מידע על כוונה כזו. ככל שיהיה מידע אחר כמובן שהוא יפורסם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן