נתניהו בירך לרגל הנובי גוד: "על אף הקשיים - הגעתם להישגים אדירים"

בסרטון חדש לרגל השנה החדשה, איחל ראש הממשלה ליוצאי ברית המועצות לשעבר "סנובים גודם", והודה להם על תרומתם המשמעותית בתחומים רבים בחברה הישראלית. נתניהו התייחס לקשריו עם נשיא רוסיה פוטין ונשיא אוקראינה זלנסקי וחשף: "מדבר איתם אחת לכמה חודשים ושבועות, ולפעמים אף אחת לכמה ימים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/12/20 17:02 טז בטבת התשפא

נתניהו בירך לרגל הנובי גוד: "על אף הקשיים - הגעתם להישגים אדירים"
ברכה לרגל הנובי גוד. נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

לקראת הנובי גוד שיחול הערב (ה'), פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו את הברכה המסורית לקהילה יוצאי ברית המועצות ואיחל: "סנובים גודם. אני מברך אתכם בבוא השנה החדשה. אני מאחל לכולם שזו תהיה שנה של בריאות. בימים אלה אנחנו בעיצומו של מבצע חיסונים לכל אזרחי המדינה. אני מקווה שאתם תתנו כתף, כולם, כי יחד נוכל לנצח את המגפה ולחזור במהרה לשגרה שלפני הקורונה, לחזור לחיים הנורמליים".

נתניהו הוסיף ואמר: "אני רוצה להודות לכם על תרומתכם למדינת ישראל בכל תחומי החיים. רבים מכם שילמו מחיר כבד כדי להגיע לארץ - בלי משפחה, בלי חברים, בלי ידיעת השפה. אך למרות כל הקשיים, בזכות עבודה מאומצת, הגעתם להישגים אדירים במדע, בכלכלה, ברפואה, בתרבות, בספורט, בביטחון ובכל תחום. רק בחודש האחרון שני ספורטאים מוכשרים דוברי רוסית, פיטר פלצ'יק וארטיום דולגופיאט, זכו במדליות זהב באליפות אירופה. הם הביאו כבוד גדול לכל אזרחי ישראל. זו גאווה לאומית, ואלו רק שתי דוגמאות מיני רבות".

"גם בתקופה המגפה", המשיך ראש הממשלה, "רבים מכם הוצבו בחזית המאבק בשירותי הרפואה, בהוראה ובעוד תחומים רבים. זה ראוי לכל הערכה. יש לנו קשרים טובים מאוד עם כל מדינות ברית המועצות לשעבר, ואני מקיים דיאלוג אישי, מאוד תדיר עם כל המנהיגים, ובראשם עם נשיא רוסיה פוטין ועם נשיא אוקראינה זלנסקי. אני מדבר איתם אחת לכמה חודשים, אחת לכמה שבועות, לפעמים אחת לכמה ימים. הקשרים האלה חשובים מאוד לרבים מכם, כי שם נשארו החברים וקרובי המשפחה אבל הם חשובים גם לכל אזרחי ישראל כיוון שהם תורמים ליציבות באזור ולשגשוג מדינתנו".

ראש הממשלה התיייחס גם למצב הביטחוני בזירות השונות, והגיבוי שרוסיה מעניקה לישראל: "אנחנו נאבקים בניסיון של איראן להתבסס בגבולנו הצפוני. הקשר שאני מקיים עם נשיא רוסיה הוא חשוב כיוון שהוא עוזר לנו לשמר את חופש הפעולה שאנחנו צריכים כדי להיאבק, כפי שאנחנו נאבקים, בניסיון של איראן להתבסס בגבולנו הצפוני.

"הממשלה בראשותי עובדת יומם ולילה כדי לשים קץ למגפה, לתמוך באלו שנקלעו לקשיים, לחזק את מערכת הבריאות ולהמשיך להגן על גבולותינו. כל זאת כדי להביא לעתיד טוב יותר ובטוח יותר לכל אחד מאזרחי ישראל. יחד איתכם אנחנו נצליח. סנובים גודם".