הנשיא ריבלין: "סערת בחירות מתרגשת עלינו שוב לבושתנו"

נשיא המדינה הגיע לטקס הסיום של קורס טיס מספר 181, בירך את המסיימים, והבהיר: "מתחייב כי אעמוד איתן מול כל ניסיון להטיל ספק בשיקולי הצבא" | הרמטכ"ל כוכבי התייחס לאירוע בו הותקף האלוף סטריק ואמר: "המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/12/20 16:06 ח בטבת התשפא

הנשיא ריבלין: "סערת בחירות מתרגשת עלינו שוב לבושתנו"
ריבלין מעניק את הכנפיים למצטיין הקורס, סגן ר', צילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה רובי ריבלין נכח היום (ד') בטקס המצומצם שהתקיים במגבלות התקופה בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. במהלך "מסדר הכנפיים", הכניק הנשיא את כנפי הטיסה לסגן ר', מצטיין קורס טיס מספר 181 ומגמת קרב, בבסיס חצרים.

"אני מבקש בימים אלה, של סערת בחירות המתרגשת עלינו שוב, לְבּוּשָׁתֵנוּ", אמר הנשיא למסיימי הקורס, והוסיף את דבריו של הרמטכ"ל כוכבי מלפני שבועות מספר: "תפקידו של צה"ל כארגון מופת, המובל על ידי ממלכתיות - כשהמדינה, ענייניה ועקרונותיה מעל הכל - משמעותי מתמיד. כוכב הצפון שלנו, של כולנו, הוא השיקולים הביטחוניים והענייניים נטו, ואנחנו, כולנו, חייבים להיות מסורים לעיקרון הזה, ולו בלבד", אלו דברי הרמטכ״ל אותם אני מאמץ אל ליבי, בימים אלה, ומתחייב אני כי אעמוד איתן מול כל ניסיון להטיל בהם ספק".

הנשיא ריבלין מברך את מסיימי קורס הטיס

הנשיא ריבלין מברך את מסיימי קורס הטיסצילום: קובי גדעון / לע"מ

בדבריו אל הבוגרים אמר הנשיא: "כולכם, כל אחת ואחד מכם, הבוגרות והבוגרים – דוגמא ומופת לכולנו," הדגיש הנשיא והודה למשפחות המסיימים ולמפקדיהם. "חיל האוויר הישראלי הוא מהמעולים בעולם. חיל מתוחכם, נועז, יצירתי, שערוך לכול משימה, בכל זמן, בזירות קרובות ורחוקות ואם יידרש לכך – גם רחוקות מאוד. וכול זה –יודעים אויבנו וגם ידידינו – בזכותכם. המטוס לבדו משוכלל ככל שיהיה לעולם לא ינצח את שדה הקרב העתידי בלי הדבקות במשימה, המצוינות, המסירות וקור הרוח שלכם – אנשי החיל".

הנשיא ריבלין

הנשיא ריבליןצילום: קובי גדעון / לע"מ

בתום דבריו אמר הנשיא: "ייתכן שזהו טקס הכנפיים האחרון בו אני משתתף כנשיא. המפגשים כאן, על מגרש המסדרים בחצרים, עם נבחרת מובחרת של צעירות וצעירים – היו עבורי תמיד מעוררי השראה וגאווה. ואתם, בוגרות ובוגרים יקרים, פרשו כנפיים. והגביהו עוף ושובו הביתה בשלום".

כוכבי על תקיפת האלוף סטריק: "מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי"

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התייחס בדבריו בטקס לאירוע שהתרחש במסגרת הפגנת הפלג הירושלמי אמש, בו הותקף האלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה, ואמר: "מקרה כפי שהתרחש אתמול, בו הותקף אלוף בצה״ל אשר כל חייו לוחם למען כל אזרחי מדינת ישראל הוא מעשה חמור ביותר, המהווה חציית קו אדום, וראוי לגינוי. אנשי הפלג הירושלמי אשר תקפו את האלוף, תקפו את מי שמגן עליהם, תקפו את מי שמאפשר להם חיים בביטחון ותקפו את צה״ל. הם הפגינו בחוצות אבל למעשה הפגינו אובדן ערכים וכפיות טובה, ורמסו מצווה חשובה ומרכזית. המקרה צריך להוביל אותם לחשבון נפש, שלהם ושל מנהיגיהם".

כוכבי פנה למסיימי הקורס בבקשה: "המשיכו להתרכז בהגנת העם, בהגנת כל חלקי העם. אנחנו זוכרים ומטפחים את היותנו עם אחד, ועושים כל שניתן שגם יהיה מאוחד. אתם הטובים ביותר, ומצטרפים לחיל האוויר הטוב ביותר".

מפקד חיל האוויר, האלוף נורקין, נשיא המדינה ריבלין והרמטכ"ל כוכבי מברכים את מסיימי הקורס

מפקד חיל האוויר, האלוף נורקין, נשיא המדינה ריבלין והרמטכ"ל כוכבי מברכים את מסיימי הקורסצילום: קובי גדעון / לע"מ

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין אמר: "בסופה של השנה הזו אני כה גאה באנשי החיל, במפקדים, שהשכילו לעשות את ההתאמה הנדרשת והצליחו לעמוד בכל המשימות והיעדים לצד המגפה. שנה שבה למרות הקורונה, המשיך חיל האוויר לעסוק בפעילות מבצעית נרחבת, אף יותר מבשנים הקודמות. פעלנו מבצעית במגוון זירות, הרחבנו את מעטפות הביצועים, ובשילוב זרועות עם שותפינו מצה"ל כולו תרמנו למימוש היעדים האסטרטגיים של מדינת ישראל. ההישגים הללו הם הוכחה נוספת למקומם של האנשים, בכל המערכים, ועל חשיבותו של המרכיב האנושי בעוצמתו של חיל האוויר".