בדרך לסגר שלישי: הממשלה תכריע על המועד

ישיבת הממשלה הראשונה אחרי פיזור הכנסת תדון בדרישת משרד הבריאות להטיל סגר כללי לתקופה של מספר שבועות, כדי להילחם בעלייה בתחלואה. ממונה הקורונה פרופ' אש: "המצב מדאיג ומחייב סגר מיידי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/12/20 08:49 ח בטבת התשפא

בדרך לסגר שלישי: הממשלה תכריע על המועד
ארכיון, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מערכת הבחירות רביעית - וסגר שלישי. ממשלת ישראל תתכנס היום (ד') בצהריים לישיבה מיוחדת, לדון בעלייה החדה בתחלואת הקורונה בישראל, ובהמלצת משרד הבריאות להטיל סגר כללי למספר שבועות, שצפוי להיכנס לתוקפו ככל הנראה החל מהשבוע הבא.

אדלשטיין אמש: "פספסנו את הרכבת של הריסון המהודק - אין מנוס מסגר"

ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר כי המצב מדאיג ומחייב סגר מיידי. בראיון לכאן חדשות אמר פרופ' אש כי "המצב מדאיג. יש קפיצה מטרידה בתחלואה, מעל 500 חולים במצב קשה בבתי החולים. זה מחייב סגר מיידי. מקווה שהציבור יבין שזה חשוב וכולנו מקווים שזה יהיה האחרון". 

אש התייחס לנושא החיסונים והשפעתם על התפשטות המגפה, ואמר כי הוא מקווה שעד חודש מרץ חיסון האוכלוסייה בסיכון יתחיל להשפיע: "אני מעריך שנחסן 20% מהאוכלוסייה בחודש מארס - שהם לפחות האוכלוסייה בסיכון, כדי שנוכל להתנהג אחרת".

בנוגע לפתיחת אירועי תרבות והתקהלויות אמר פרופ' אש כי "אני מקווה שפתיחת התרבות תתאפשר באפריל, אם נבטיח שימוש בדרכון ירוק. זה לא אומר שנוכל להוריד מסכות, כי אנחנו לא בטוחים שהחיסון מונע הדבקה, בינתיים מדובר רק על מניעת מחלה".

סגר "מלא והרמטי" עד שנגיע לאלף נדבקים ביום

על פי דיווח ב-ynet, במשרד הבריאות יציעו בישיבת הממשלה סגר "מלא והרמטי", שיכלול גם את מערכת החינוך ואת הגיל הרך. הדיון בממשלה צפוי לעסוק בתאריך היעד לכניסה אל הסגר וליציאה ממנו, כשההערכה היא שהדיון יהיה סוער וההחלטות לא יתקבלו בקלות, בשל מערכת הבחירות שהחלה והרצון של השרים לייצר הישגים פוליטיים.

במשרד הבריאות מבקשים שהסרת הסגר תתחיל רק כשנגיע למספר של 1,000 נדבקים ביממה, ומעריכים כי ככל שהסגר יתחיל מאוחר יותר, כך יהיה עליו להיות ארוך יותר, בשל הזינוק בהדבקה.

פרופ' ערן סגל מצוות המומחים של מכון ויצמן כתב הבוקר בטוויטר כי מקדם ההדבקה עולה במהירות, במיוחד בחברה החרדית: "קצב העלייה במגזר החרדי בשיא בהשוואה לגל השני, עלייה של פי 9 ב-3 שבועות האחרונים. מקדם ההדבקה 1.89 שזו הכפלה כל כ-4 ימים. וזה למרות חסינות חלקית של כ-35% מהמגזר". לדברי פרופ' סגל, מדובר "אולי שינוי בהתנהגות, אולי אירועי חנוכה, וצריך לבדוק גנטית אם זו המוטציה הבריטית (למרות שאין עדיין וודאות שמדבקת יותר)".

עם זאת, לפרופ' סגל יש גם בשורות מעודדות, שמושפעות מקצב החיסונים המהיר יחסית בישראל, כשהיום הוא היום הרביעי בלבד למבצע החיסונים נגד קורונה. לדבריו, "רק התחלנו ואנחנו כבר מקום שני בעולם במספר המתחסנים לנפש.
בקבוצת הסיכון של גיל 60 ומעלה יש כ-1.4 מיליון אנשים בישראל. בקצב של 60000 חיסונים ליום, אפשר לחסן את כל גילאי 60+ בכ-3 שבועות". לדברי פרופ' סגל, "זה יוריד את התמותה מקורונה פי 10 ואת התחלואה הקשה פי 4".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס גם הוא לנושא החיסונים אמש: "71,876. תסתכלו על המספר הזה - אלה רק החיסונים שדווחו עד כה", ציין שר הבריאות. "ויש עוד הרבה שבדרך לדווח. רק שלושה ימים למבצע 'לתת כתף' והספקנו לחסן עשרות אלפי צוותים רפואיים וישראלים שבאוכלוסיית היעד נגד הקורונה. אנחנו רק בתחילת הדרך, לכו להתחסן".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן