הרב לוינשטיין מאשים: "קצין דתי שיסרב לשרת בגדוד מעורב - יפלט מהצבא"

חוברת חדשה שפרסם הרב לוינשטיין, עוסקת בהתמודדויות של החייל הדתי היום בהשוואה להתמודדות לפני 30 שנה. בסוגיית שילוב נשים במערך הלוחם, טוען הרב לוינשטיין כי בחצי השנה האחרונה שלושה קצינים דתיים נפלטו מצה"ל אחרי שסירבו לפקד על יחידות מעורבות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/12/20 23:07 כט בכסלו התשפא

הרב לוינשטיין מאשים: "קצין דתי שיסרב לשרת בגדוד מעורב - יפלט מהצבא"
מעורר סערה. הרב לוינשטיין, צילום: ליב"ה

הרב יגאל לוינשטיין, שהיה ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, פרסם חוברת חדשה שנראית "להיות גיבורים", ושמנתחת את ההבדל בין האתגרים שעמדו בפני חייל דתי בשירות הצבאי לפני כשלושים שנה, לבין ההבדלים שעומדים בפני חיילים דתיים כיום.

במהלך החוברת עוסק הרב לוינשטיין גם בסוגיית התמודדותו של החייל הדתי עם שילוב הנשים במערך הלוחם בצה"ל, וטוען כי בצה"ל ישנו שילוב נשים קודם לשילוב דתיים, כאשר לדבריו, משמעות נוספת, ופחות מוכרת לציבור בסוגיה זו היא "כשמבקשים מקצין בקבע לפקד בגדוד מעורב".

"הצבא לא כופה על חייל בשירות חובה לשרת בגדוד מעורב בניגוד לאמונתו", טוען הרב לוינשטיין ואומר כי, "במקרה של קצין בקבע - סביר מאוד שסירוב לשירות בגדוד מעורב יביא לפליטתו של הקצין מהצבא.
קצינים רבים עומדים לאחרונה בפני בחירה בין שירות בגדוד מעורב שפירושו ויתור על אמונתך כאדם דתי, לבין ויתור על החלום להמשיל לשרת בצה''ל עוד שנים ארוכות".

הרב לוינשטיין ממשיך ואומר כי "הצבא מנסה לשכנע קצינים דתיים לשרת בגדודים אלו בטענה שהעניין חשוב לדתיים, ולכן הם ידאגו שיעשה כמו שצריך. טענה זו מופרכת מיסודה שהרי אנו מתנגדים לעצם העירוב, וכיצד מבקשים מקצין דתי להפוך לאחראי לנוכל שמנוגד לכל השקפת עולמו".

בסוף מספר הרב לוינשטיין כי "החצי השנה האחרונה, ביקש הצבא מארבעה קצינים דתיים לפקד על גדודים מעורבים. שלושה מהם סירבו ואחד הסכים. שלושת הקצינים שסירבו סיימו בעקבות כך את שירותם". 

בצה''ל בחרו שלא להגיב לדברים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן