מ"מ המפכ"ל פורש מהמשטרה, ומאשים: "התמודדתי עם ניסיונות להתערב בעבודת המשטרה"

ניצב מוטי כהן הודיע כי יצא בימים הקרובים לחופשה לקראת פרישתו מהארגון, והפנה אצבע מאשימה, במרומז, לעבר השר לבט"פ אוחנה: "נראה שההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/20 20:37 כט בכסלו התשפא

מ"מ המפכ"ל פורש מהמשטרה, ומאשים: "התמודדתי עם ניסיונות להתערב בעבודת המשטרה"
מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, צילום: פלאש 90

ניצב מוטי כהן פורש מהמשטרה. אחרי הודעתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כי החליט למנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה את מפקד מג"ב, קובי שבתאי, הודיע הערב (ג') מ"מ המפכ"ל בשנתיים האחרונות, ניצב מוטי כהן, כי יצא לחופשה בימים הקרובים לקראת פרישתו מהמשטרה.

מפכ"ל חדש למשטרת ישראל - קובי שבתאי

במכתב שכתב לשוטרים תקף כהן, במרומז, את השר לביטחון פנים אוחנה, וטען כי הופעלו לחצים על המשטרה וכי בעובדה שלא מונה מפכ"ל בשנתיים האחרונות היו מעורבים שיקולים זרים. "סוד גלוי הוא", כתב כהן לשוטרים, "כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון, ובכוחם לייצר בו יציבות".

https://youtu.be/qrauKmaSrCM

לדבריו, "נראה שההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים". והוסיף לתקוף, במרומז, את השר אוחנה: "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל". 

בשיחה עם השר אוחנה הערב הודיע לו ניצב כהן כי ייצא לחופשה עד לחודש ינואר, אז אמור להיכנס המפכ"ל החדש לתפקיד, וכי עד אז יחליף אותו בתפקיד הסמפכ"ל, ניצב אלון אסור.

בתגובה לדברי כהן אמר השר אוחנה כי "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, והשר לביטחון הפנים חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".