גנץ לא עודכן על מינוי ראש המוסד - וזעם על נתניהו

שיחה קשה בין ראש הממשלה ושר הביטחון, לאחר שהאחרון לא עודכן על מינוי ראש המוסד החדש: "כך לא נוהגים בביטחון ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/12/20 17:16 כט בכסלו התשפא

גנץ לא עודכן על מינוי ראש המוסד - וזעם על נתניהו
נתניהו וגנץ, צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

עימות נוסף בין ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, שבוע בדיוק לפני המועד בו תתפזר הכנסת אוטומטית, בהנחה ולא יעבור תקציב. לאחר ההודעה על מינוי ראש המוסד החדש היום (ג'), זעם שר הביטחון על נתניהו על כך שלא עדכן אותו בהחלטה.

נתניהו בחר את ראש המוסד הבא - סגנו של יוסי כהן

גנץ ניהל שיחה קשה עם נתניהו, הביע את זעמו על כך שלא שותף בהחלטה, ועל פי דיווח בחדשות 12 אמר לנתניהו כי "כך לא נוהגים בביטחון ישראל".

בתגובה אמרו בסביבתו של ראש הממשלה כי על פי התקנון ההחלטה על מינוי ראש המוסד נתונה בידי ראש הממשלה בלבד.


(ראש המוסד, יוסי כהן)

כזכור, ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. ד' יחליף את הראש המכהן, יוסי כהן, שהחל את תפקידו מאז 2016 ועתיד לפרוש בחודש יוני 2021. על מנת לאשר את המינוי של נתניהו, המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. במידה והוועדה תאשר את המינוי, הוא יצטרך לעבור אישור נוסף בישיבת ממשלה.

בהודעת ראש הממשלה תיאר נתניהו את ד' כ"איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון", במידה וייבחר הוא יהיה האדם ה-13 בתפקיד. כהן שיעזוב בקיץ הקרוב את התפקיד, לאחר קדנציה של חמש שנים, סומן כמי שייכנס לפוליטיקה ואף יירש את נתניהו. אמנם על מנת להיכנס לפוליטיקה על כהן להמתין לתקופת צינון של שלוש שנים או אם יתקיימו שתי מערכות בחירות בזמן קצר מזה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן