ראש ה-FDA במסר מרגיע: "אני סמוך ובטוח בחיסון. אתחסן בעצמי"

בכדי להרגיע את הציבור, ראש מינהל המזון והתרופות, סטפן האן, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שייתחסן בעצמו כשהחיסונים יהיו זמינים. בהודעה הרשמית של ה-FDA נכתב: "מבטיחים לציבור: ערכנו בדיקה מעמיקה ויסודית של בטיחות ויעילות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/20 19:33 כו בכסלו התשפא

ראש ה-FDA במסר מרגיע: "אני סמוך ובטוח בחיסון. אתחסן בעצמי"
צילום: shutterstock

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר בלילה שבין שישי לשבת את חיסון הקורונה של חברת "פייזר" לשימוש חירום. "אנחנו יכולים להבטיח לציבור ולקהילה הרפואית כי ערכנו בדיקה מעמיקה ויסודית של בטיחות, יעילות ואיכות הייצור", נכתב בהודעת המינהל.

בשל החשש בציבור מפני החיסון החדש, הארגון קיים היום מסיבת עיתונאים בעקבות אישור החירום הדרמטי. הדוברים שהתייחסו לאישור החיסון: סטפן האן ראש ה-FDA, וחבר בכיר נוסף בסוכנות.

"יש לנו ציפיות גבוהות. עבדנו מסביב לשעון כדי להביא את החיסון עם הסטנדרטים הגבוהים ביותר. אני סומך ובטוח בחיסון, בבטיחות שלו וביעילות שלו. זה שהתהליך כולו היה זריז זה לא אומר שעיגלנו פינות, אני אקח את החיסון הזה בעצמי", אמר ראש ה-FDA, סטפן האן. עם זאת, הבהיר: "אנחנו מפצירים בציבור להמשיך לחבוש מסכות, לשמור על היגיינה ועל מרחק. זה ייקח עוד זמן". 

חבר בכיר בסוכנות, אמר: "אנחנו מאמינים שיש לנו מידע מהימן שקיבלנו מפייזר. חברי הוועדה המייעצת עסקו בזה זמן רב. אנחנו מרגישים נוח לומר לציבור לקחת את החיסון".

עם אישור החירום שניתן לחיסון, ארצות הברית הופכת למדינה השישית במספר - לאחר בריטניה, בחריין, קנדה, ערב הסעודית ומקסיקו – שאישרה באופן רשמי וסופי את החיסון. אישורים נוספים, כולל כזה שמצופה על ידי האיחוד האירופי, צפויים להתקבל בתוך מספר שבועות.