טראמפ ממשיך להכחיש שהפסיד: "הייתי יודע להפסיד בכבוד, אבל זה לא קרה"

נשיא ארה"ב הגיע לעצרת ראשונה מאז הבחירות לנשיאות, והמשיך לטעון כי תוצאות הבחירות הוטו: "קיבלנו יותר מ-74 מיליון קולות והם מנסים לשכנע אותנו שהפסדנו. לא הפסדנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/20 08:41 כ בכסלו התשפא

טראמפ ממשיך להכחיש שהפסיד: "הייתי יודע להפסיד בכבוד, אבל זה לא קרה"
טראמפ, צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיע הלילה (א') לעצרת בחירות במדינת ג'ורג'יה, לראשונה מאז הפסיד בבחירות לנשיאות שהתקיימו בתחילת חודש נובמבר. טראמפ הגיע לעצרת לקראת המרוץ הכפול על שני המושבים של מדינת ג'ורג'יה בסנאט האמריקאי, שיתקיימו בחודש הבא, לאחר שבסיבוב הראשון לא הושגה הכרעה.

טראמפ הודה שהפסיד בבחירות, וחזר בו: "הוא ניצח רק בעיני התקשורת"

טראמפ טען כי ניצח בג'ורג'יה, למרות שהתוצאות הרשמיות קבעו שהפסיד בפער של כ-12 אלף קולות, והמשיך לטעון להונאת בחירות, אף שמעולם לא הוכחה כזו: "קיבלנו יותר מ-74 מיליון קולות והם מנסים לשכנע אותנו שהפסדנו. לא הפסדנו. אתם תראו", אמר הנשיא היוצא בעצרת.

https://youtu.be/Ft8TlMrNDXw

לדברי טראמפ, "אם הייתי מפסיד, הייתי יודע היטב להפסיד בכבוד. הייתי הולך לפלורידה, הייתי לוקח את זה בקלות. אבל לעולם לא נוכל להסכים כשהם גונבים ושודדים".

טראמפ שוחח לפני העצרת עם מושל ג'ורג'יה, בריאן קמפ, ולחץ עליו להתערב בספירת הקולות בבחירות לנשיאות, אך נתקל בסירוב צפוי. טראמפ קרא בעצרת לציבור הבוחרים בג'ורג'יה לוודא כי "מזכיר המדינה שלכם עושה את העבודה שלו כמו שצריך ושהמושל שלכם יהיה יותר קשוח משהיה עד כה".