למשך עשרה ימים: הפיילוט לקניונים ושווקים יוצא לדרך

קבינט הקורונה אישר את הפיילוט שיעבוד ב-15 קניונים ושווקים ויחל מחר. מטרת התכנית היא לבדוק את רמת ההידבקות במקומות אלו, ויעילות ההנחיות לקראת פתיחת כלל מקומות המסחר. הקבינט אישר גם את הגדלת התפוסה בתחבורה ציבורית ל-75 אחוזים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/20 08:23 ח בכסלו התשפא

למשך עשרה ימים: הפיילוט לקניונים ושווקים יוצא לדרך
קניון בימי קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הפיילוט לפתיחת קניונים ושווקים, אושר אמש (ב') בקבינט הקורונה ויתחיל מחר. במסגרת התכנית ייפתחו 15 קניונים ברחבי הארץ למשך עשרה ימים תחת מגבלות, ובכפוף לממצאים, כדוגמת ההדבקות בתוך הקניונים, היכולת לשמור בצורה נאותה ומספקת על ההנחיות ולתמונת מצב התחלואה הכללית, יקבע בהמשך מועד הפתיחה של שאר הקניונים.

במהלך ישיבת הקבינט אמש, התקיים דיון בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי ובין ראש הממשלה, בשאלה איך בוחרים את הקניונים שייפתחו במסגרת הפיילוט. ראש הממשלה אמר כי הוא תומך בתחילת הפיילוט דווקא בקניונים, אך השרה מירי רגב התעקשה להחיל אותו גם על שני שווקים פתוחים.

בהמשך, פרץ עימות קולני בין השרה מירי רגב לשר עמיר פרץ על ביצוע הפיילוט גם בשווקים ולא רק בקניונים. רגב: "לא יכול להיות שבגלל שלקניונים יש לובי חזק הם מקבלים 15 פיילוטים והשווקים לא. זאת למרות שראש הממשלה הנחה שבוע שעבר לקיים פיילוט בשווקים. אתם לא מבצעים זאת. סוכם שהשווקים ייפתחו עם חנויות הרחוב וזה לא נעשה. השווקים עובדים במקום פתוח והקניונים מטבעם הם סגורים". 

"אין קשר בין מערכת החינוך לבין המסחר", ביקש להבהיר שר האוצר כ"ץ, "אני מבקש לפתוח את המסחר. פיילוט גם בשווקים כדי לפתוח. אם הדברים האלה נפתחים, המשק ישראלי מרביתו באמת עובד ויש לכם אורך נשימה. הסיוע שניתן הוא סיוע נרחב לכולם אבל זה לא תחליף לפתיחה, להפעלת המשק".

במהלך הדיון קבינט הקורונה אושרו פה אחד תקנות התחבורה העדכניות, בהתאם לעמדות המקצועיות של משרדי התחבורה, הבריאות והמל"ל להגדלת אחוזי התפוסה באוטובוסים ל-75 אחוזים. התקנות ייכנסו לתוקף תוך יממה ויובאו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

הבוקר (ג') מפרסם משרד הבריאות את נתוני הקורונה מהיממה האחרונה כאשר התגלו 943 מאומתים חדשים שמהווים 1.77 אחוזים מתוך 53,191 תוצאות הבדיקות שהתקבלו. בבתי החולים מאושפזים נכון לעכשיו, 275 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 120 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו 2,811 במצטבר.