בכיר סעודי: נתניהו ובן סלמאן דנו בנורמליזציה ובאיראן אך לא הגיעו להסכמות

מנהיגי שתי המדינות נפגשו בחשאי בערב הסעודית, ודנו בקידום ההסכמים בעידן הנשיא האמריקאי ביידן והיחס להתחמשות איראן. גורמים ישראלים מדווחים כי נתניהו וראש המוסד כהן, טסו אמש לסעודיה כדי לדון עם יורש העצר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/11/20 14:31 ז בכסלו התשפא

בכיר סעודי: נתניהו ובן סלמאן דנו בנורמליזציה ובאיראן אך לא הגיעו להסכמות
יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com

אחרי פרסום הטיסה החשאית של ראש הממשלה נתניהו לערב הסעודית אתמול, כעת גם גורמים סעודים מאשרים את קיום הפגישה לוול סטריט ג'ורנל, מוסרים כי יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לא התנגד שהפגישה הנדירה תתפרסם, ומוסיפים כי לא הושגו הסכמות מהותיות בנוגע לקידום הסכם השלום בין המדינות והיחס לאיראן. 

הבוקר (ב') פורסם כי מטוסו הפרטי של ראש הממשלה נקלט כשהוא יוצא מנתב"ג וטס לערב הסעודית, ולאחר מספר שעות עושה את הכיוון ההפוך. לאחר הכחשה מוקדמת של לשכת ראש הממשלה, אישרו הגורמים הישראלים כי נתניהו וראש המוסד  טסו לפגישה עם הנסיך הסעודי, כדי לקדם את הנורמליזציה בין המדינות .

בהמשך דווח כי ראש הממשלה לא עדכן את שר החוץ גבי אשכנזי ואת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בטיסה לערב הסעודית. יועץ התקשורת של ראש הממשלה, טופז לוק, צייץ הבוקר בטוויטר: "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום". 

בשבוע שעבר, במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הבחרייני וראש הממשלה נתניהו, רמז מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו כי "אנו מקווים שיהיו עוד הרבה יותר הסכמים בהמשך, נוסף על השניים שהיו עכשיו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן