מנכ"ל משרד הבריאות: "לא מופרך שנצטרך להיכנס לעוד סגר"

פרופ' חזי לוי מזהיר שאם תימשך היציאה מהסגר בצורה לא מבוקרת - לא תהיה ברירה אלא להטיל הגבלות מחדש: "אני לא יכול להיות איש בשורה ולהגיד שביום ג' ייפתחו כיתות ה'-ו'". קבינט הקורונה ידון בהקלות - ובהחמרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/20 08:57 כח בחשון התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "לא מופרך שנצטרך להיכנס לעוד סגר"
החיסון בדרך?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (א') אחר הצהריים, ולדון באפשרות של החזרת כיתות ה'-ו' לבתי הספר, ובמקביל באפשרות של הטלת עוצר לילי. בנוסף, מסתמן כי תורחב הגדרת הערים האדומות, ובין 15 ל-20 ערים שמוגדרות היום כ"כתום בוהק" יוגדרו כאדומות.

הקורונה בישראל: 286 מאומתים חדשים, שיעור הבדיקות החיוביות 2.3%

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר מפני העלייה בתחלואה. בראיון לכאן חדשות אמר פרופ' לוי כי "אנחנו נמצאים במקדם הדבקה 1 - זה אומר שיותר אנשים יכולים ללקות במחלה ולהסתובב ולהדביק אנשים. הקבינט ידון אם ניתן להתקדם בהקלות בסגר או לא".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לויצילום: פלאש 90

לדבריו, לא בטוח שהלימודים בכיתות הגבוהות יותר יחזרו בקרוב, על אף דיון הקבינט: "שגרת חיינו צריכה להיות כזאת שלא נעלה את התחלואה. אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו - בטח עכשיו בחורף. זה כרוך בהמון התלבטויות, אז אני לא יכול להיות איש בשורה ולהגיד ביום ג' ייפתחו כיתות ה'-ו'"

פרופ' לוי הזהיר מפני הגבלות נוספות שעלולות להתדרדר לסגר מלא: "לא מופרך שנצטרך להיכנס לעוד סגר אם התחלואה תלך ותאמיר. אם לא נקפיד לצאת מהסגר בצורה מבוקרת ונשלטת, בהחלט נגיע למצב שנצטרך להטיל הגבלות נוספות כמו גם סגר".

" width="100%">

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא החיסונים, ולביקורת שהוטחה בנושא במשרד הבריאות ובממשלה, ואמר כי "בראשית 2021 נקבל את תחילת החיסונים של 'פייזר' - מקווה שהחברה תעמוד ברישום ב-FDA. היא לא המקור היחיד לחיסונים לישראל. הצלחנו להבטיח את מקומנו מול חברות נוספות כדי שלא נהיה אחרונים בשרשרת האספקה"

עם זאת, הוא הודה כי לא הכל עבר חלק: "יש בחוזה כמה דברים שהיו נושא לוויכוח - בחלקם הצלחנו יפה, בחלקם פחות. עסקו בזה רבים, כולל משרד המשפטים, בדיונים קדחתניים מול החברה בלילות - בסוף הגענו לאופטימום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן