הרבנית מרים לוינגר הלכה לעולמה

הרבנית לוינגר, זוכת פרס ירושלים ואישתו של הרב משה לוינגר ז"ל, הלכה לעולמה במוצאי יום כיפור. בנה מלאכי, ספד לה: "אמא שכל כולה אמונה ומסירות נפש למען ארץ ישראל ועם ישראל. שכל חייה חיה חיים של כלל מתוך אחריות עצומה להמשך תהליך הגאולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 06:37 יא בתשרי התשפא

הרבנית מרים לוינגר הלכה לעולמה
הרבנית מרים לוינגר ז"ל, צילום: Nati Shohat/Flash90

הרבנית מרים לוינגר הלכה לעולמה במוצאי יום הכיפורים תשפ"א. הרבנית לוינגר, אישתו של הרב משה לוינגר ז"ל, היתה סמל ומופת של מסירות נפש וחלוציות, ובמו ידיה הביאה לגאולת עיר האבות והאמהות. לפני כשנתיים קיבלה לוינגר אתפרס ירושלים על פועלה המבורך בעשרות השנים במסירות רבה למען ההתיישבות היהודית בעיר חברון.  

בישוב היהודי בחברון אבלים על פטירתה ומסרו: "מנהיגותה של הרבנית לוינגר הובילו את ההתיישבות בלב חברון ואת השיבה ההיסטורית של העם היהודי לעיר מולדתו הראשונה. מעשיה החלוציים יכתבו לנצח בספר תולדות ארץ ישראל והעם היהודי".

בנה מלאכי, ראש מועצת קריית ארבע-חברון לשעבר, ספד לאמו בחשבון הפייסבוק שלו: "בצער וכאב עצומים אנו מעדכנים כי אימנו האהובה הרבנית מרים לוינגר עלתה לגנזי מרומים בסיומו של היום הקדוש. אמא שכל כולה אמונה ומסירות נפש למען ארץ ישראל ועם ישראל. שכל חייה חיה חיים של כלל מתוך אחריות עצומה. להמשך תהליך הגאולה של עם ישראל בארץ ישראל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הבוקר לנחם את משפחת לוינגר: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחתה של מרים לוינגר ז"ל שהלכה לעולמה. מרים ובעלה משה ז"ל היו ממקימי היישוב היהודי בחברון. מרים הקדישה את חייה, מתוך מסירות נפש גדולה, ליישוב ארץ ישראל ולאהבת עם ישראל. נזכור אותה תמיד כסמל ודוגמה לציונות וחלוציות. יהי זכרה ברוך"

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ספד גם הוא: "כואב, יחד עם כל אוהבי ארץ ישראל את לכתה של אשת חברון הרבנית מרים לוינגר. הרבנית, חוד החנית בהתיישבות ומנהיגה באהבתה לתורה לעם ולארץ. מי שכל חייה נלחמה כחלוצה לפני המחנה באומץ ובמסירות נפש אין קץ למען חברון ולמען ההתיישבות נדרשה לישיבה של מעלה במוצאי יום הכיפורים. אני תפילה שהרבנית בעוצמתה עולה ממקום מושבה כגואלת עיר האבות ישר לכיסא הכבוד ותמשיך ותהיה מליצת יושר יחד עם אימהותינו הקדושות למען עם ישראל וארץ ישראל. תנחומים מעומק הלב למשפחת לוינגר". 

בתנועת הריבונות ביכו את לכתה של הרבנית לוינגר: "הרבנית מרים הייתה לנו למגדל אור של אמת ברורה ונכוחה. גם אם לא תמיד היו דבריה פופולאריים לא נרתעה מלומר אותם מתוך נחישות ונחרצות של אהבת הארץ והעם. הרבנית הנחילה למפעל ההתיישבות וההתנחלות את העיקרון לפיו עלינו לצעוד את הצעד הראשוני הקטן והקב"ה יסייע בצעדי ההמשך. מכוחה אנו זוכים להתיישבות המפוארת והמרהיבה בארץ ישראל".

גם במועצת יש"ע הביעו את תנחומיהם: "מועצת יש"ע וכל ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מרכינים ראש וכואבים יחד עם משפחת לוינגר את פטירתה של הרבנית מרים לוינגר. הרבנית לוינגר הייתה אישה חלוצה ונחושה שהייתה פורצת דרך בציונות המתחדשת במדינה ישראל. בדרכה האמיצה, יחד עם בעלה הרב משה זצ"ל, החזירה את העם היהודי לעיר האבות בחברון והטביעה את חותמה העמוק בהיסטוריה של עם ישראל. מורשתה תאיר לנו את המשך הדרך".