גמזו: "לא חושב שאנחנו בדרך לסגר שלישי"

ממונה הקורונה אומר כי אנחנו לא קרובים לסגר, אבל צריך להבין ש"אין נורמלי בעידן הקורונה". 709 מאומתים חדשים אמש, כשמספר הנפטרים בירידה ועומד על שישה ביממה האחרונה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/11/20 20:29 כג בחשון התשפא

גמזו: "לא חושב שאנחנו בדרך לסגר שלישי"
פרופ' רוני גמזו. , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם ישראל תגיע לסגר שלישי בקרוב? אחרי השמועות והדיווחים על כך שבמשרדי הממשלה וברשויות החירום נערכים לקראת סגר שלישי בחג החנוכה, עקב העלייה הצפויה בנתוני התחלואה בעקבות ההקלות בהגבלות, ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, שיסיים השבוע את תפקידו, אומר כי אנחנו לא בדרך לשם.

בנט ממשיך לתקוף את נתניהו: "שיטה מטופשת ואכזרית, אטימות לב"

בראיון לחדשות 12 אמר הערב (ג') גמזו כי הוא "לא רואה כרגע אפשרות לסגר שלישי". לדבריו, צריך למצוא פתרונות לנושאים הבוערים, כמו המשך פתיחת מערכת החינוך והמסחר. הוא התייחס לסוגיית ה"איים הירוקים" בים המלח ובאילת, ואמר כי חייבים לאפשר להם להיפתח, וכי הוא מעריך שזה יקרה בקרוב.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי אמש אומתו כחיוביים לקורונה 709 בני אדם, מתוך 35,210 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. בסך הכל יש הערב בישראל 8,066 חולים ונשאים מאומתים.

בבתי החולים מאושפזים הערב 559 חולי קורונה, מתוכם 306 במצב קשה, ו-134 זקוקים להנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עלה בשישה נוספים מאז אמש - מספר נמוך יחסית בהשוואה לתקופה האחרונה ולממוצע היומי, ומאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 2,682 בני אדם כתוצאה מקורונה.