הנשיא ריבלין: "יש ירידה מבורכת בהיקפי התחלואה, אבל יש גם אותות אזהרה"

נשיא המדינה סייר בבית החולים רמב״ם בחיפה, בעקבות סיום שילובם של צוותי הרפואה הצה"ליים בבתי החולים, כחלק ממבצע "שבט אחים", ואמר: "רק עם כמות גבוהה של בדיקות, נצליח למנוע את התפשטות הנגיף. אזרחי ישראל - צאו להיבדק"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/11/20 13:52 יח בחשון התשפא

הנשיא ריבלין: "יש ירידה מבורכת בהיקפי התחלואה, אבל יש גם אותות אזהרה"
הנשיא ריבלין בבית החולים רמב"ם, צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (ה') בבית החולים רמב״ם בחיפה. הנשיא הגיע כדי לציין את סיומו של שלב א׳ במבצע ״שבט אחים״ ולהודות לצוותי הרפואה שלקחו חלק בטיפול בחולי הקורונה. הסיור לווה על ידי מנכ״ל בית החולים, ד״ר מיקי הלברטל וקצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופ׳ אלון גלזברג.

הנשיא שמע ממנכ"ל בית החולים על היערכותם עם גל התחלואה שפקד את המדינה לפני הסגר ועל מערך הקורונה הייחודי שהוקם בבית החולים בשיתוף צה"ל. קצין הרפואה הראשי הציג לנשיא את מבצע "שבט אחים", במסגרתו נפתחה מחלקת קורונה צה״לית בבית החולים.

במהלך החודש האחרון טופלו במסירות ובמקצועיות במחלקה עשרות חולים בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר. לאור הירידה הארצית המבורכת בתחלואה, תושהה פעילות המחלקה והסגל המטפל של חיל הרפואה ישתלב במחלקות הקורונה הקיימות של בית החולים, לצד הסגלים המקצועיים של רמב״ם. 

ריבלין בבית החולים רמב"ם

ריבלין בבית החולים רמב"םצילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא פנה לצוות הרפואי, הסיעודי והמנהלי בבית החולים ולחיילי צה"ל - והודה להם על עבודת הקודש אותה הם מבצעים. "אתם, שעובדים בשגרה עמוסה ושוחקת כל השנה, נמצאים כבר תקופה ארוכה בשגרת חירום מתמשכת, בקו הראשון, בחזית המאבק בנגיף. "לא ינום ולא יישן שומר ישראל". אתם שומרי ישראל. ואני רוצה לומר לכם היום, מעומק הלב, ובשם כולנו – תודה," פתח את דבריו.

עוד הוסיף: "שיתוף הפעולה בין צה"ל לבית החולים האזרחי, בעת הזאת, הוא אך מתבקש. לאורך שנותיה, מדינת ישראל ידעה אתגרים קשים ומורכבים. לכולם יכולנו בזכות היוזמה, בזכות החתירה למגע, בזכות תחושת השליחות עליהם התבססה החברה הישראלית ושעליהם מושתת צה"ל. בכל אחד מהאתגרים הללו ידענו להשתנות, ולהתאים את עצמנו לצרכי השעה. מחלקות ה"כתר" שהקמתם כאן, מפיקות את המיטב משני העולמות: היעילות והנחישות הצבאית, והמקצועיות והרגישות של מערכת הבריאות האזרחית. אתם היהלום שבכתר. כשאני רואה אתכם – אני יודע, עם ישראל יודע – שיש לנו על מי לסמוך. לשמחתי יש ירידה מבורכת בהיקפי התחלואה, אבל יש גם אותות אזהרה. רק עם כמות גבוהה של בדיקות, נצליח למנוע את התפשטות הנגיף. אזרחי ישראל אל תוותרו. צאו להיבדק".

"אזרחי ישראל - צאו להיבדק". הנשיא ריבלין

"אזרחי ישראל - צאו להיבדק". הנשיא ריבליןצילום: מארק ניימן / לע"מ

"מחר, עקב הירידה המבורכת בהיקפי התחלואה, אתם "תקפלו" את מחלקות ה"כתר", מחלקות הקורונה, ו"תדלגו" בחזרה אל הבסיסים שלכם", אמר הנשיא לצוות הרפואי בתום דבריו וחתם: "אני יודע שבגל הבא שיבוא, חלילה, ובכל מצב שבו תקראו לדגל, אתם תתייצבו. נכונים תמיד. אתם נותנים לנו לא רק ביטחון – צבאי ורפואי – אלא גם תקווה ותחושת גאווה עצומה".