הרב אליהו נגד דליה רבין: "צריכה לשנות גישה, אי אפשר לשבת איתה לשיח מחבר"

רב העיר צפת התייחס לדברי בתו של יצחק רבין נגד הציונות הדתית, בהקשר של רצח אביה, וטוען כי היא מעולם לא ניסתה להקים גשר: "25 שנה מחפשים בנרות את הרב שהסית לרצח רבין ולא מצאו. 25 שנה מחפשים את הרב שפסק כי רבין הוא רודף ולא מצאו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/20 12:07 יד בחשון התשפא

הרב אליהו נגד דליה רבין: "צריכה לשנות גישה, אי אפשר לשבת איתה לשיח מחבר"
דליה רבין, צילום: פלאש 90

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, התייחס הבוקר (א') לדבריה של דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, שאמרה בראיון ל'ידיעות אחרונות' בסוף השבוע, כי במרכז על שם אביה לא הצליחו ביצירת גשר אל הציונות הדתית, והאשימה בכך את המגזר. 

נתניהו בטקס לזכרו של רבין: "גם היום יש הסתה מפורשת לרצח"

לדברי רבין, "עשינו ניסיון מאוד אינטנסיבי להושיט יד לציונות הדתית, ולהביא אותה לכאן, וזה עלה בהצלחה מאוד מוגבלת. הציונות הדתית מתבצרת מאחורי האמירה לפיה האשמנו ציבור שלם. לא לוקחים אחריות על הדברים של הרבנים, שזה לגיטימי להרוג בשביל לא לוותר על אף שעל. במקום להתמודד עם זה ולדבר איתנו פתוח, היו חלקים שהתבצרו בתוך האמירה הזאת: אתם האשמתם ציבור שלם ולכן אנחנו לא רוצים לדבר אתכם".


(הרב שמואל אליהו)

בתגובה לדברים כתב הרב שמואל אליהו כי "קראתי את הדברים שאמרה דליה רבין כי היא מנסה לבנות גשר בחברה הישראלית ובמיוחד אל הצעירים הדתיים ולא מצליחה. היא כותבת שהיא לא מבינה למה היא לא מצליחה כבר 25 שנה במשימה הזאת למרות שחבריה בנו את 'מרכז מורשת רבין' בהשקעה של עשרות מיליונים מכספי מדינת ישראל ומתרומות". 

הרב אליהו מבהיר כי "אם גברת רבין רוצה לבנות גשר - היא חייבת להבין כי כמו שהיא כואבת על אבא שלה שנרצח, יש אלפי אנשים שכואבים על אבות או בני משפחה אחרים שנרצחו על ידי עשרות אלפי מחבלים שהובאו לארץ על ידי אבא שלה, ורצחו בנשק שהוא נתן להם במסגרת הסכמי אוסלו. 
כמו שהיא מצפה שנהיה רגישים מול משפחת רבין, שנבין שהוא רצה טוב למען עם ישראל ולא נאשים אותו במותם של האלפים הללו. כך כך אנחנו מצפים מהם להיות רגישים לאלפי משפחות של נרצחים, ולא להפוך אותם בעל כורחם ל'קרבנות שלום' שאיננו, בוודאי לא להפוך את קרוביהם למסיתים ואת מחאתם להשוות לפלופלורים". 

"כולם יודעים שאין שום רב שנתן הכשר להרוג"

"אם דליה רבין רוצה הידברות היא לא יכולה להשתמש בכפל הלשון ולומר בכל הראיון שלה שהיא לא מאשימה שום ציבור, ובאותה נשימה לומר. "אנחנו יודעים שהרוצח בא מתוך ערוגה מסוימת, שתה ואכל ממקורות מסוימים, וקיבל גיבוי מרבנים. אנחנו ראינו את זה". 

"היא צריכה להבין שעם ישראל הוא עם חכם ומבין, וכשהיא מדברת בכפל לשון הוא לא יכול לשבת איתה לשיח מחבר אמיתי. זו הסיבה שבגללה הוא לא מגיע למרכז מורשת רבין. למה לו לשמוע אותה אומרת שהרבנים נתנו הכשר להרוג בשביל אף שעל. כשכולם יודעים שאין שום רב שנתן הכשר להרוג.

"25 שנה מחפשים בנרות את הרב שהסית לרצח רבין ולא מצאו. 25 שנה מחפשים את הרב שפסק כי רבין הוא רודף ולא מצאו. אחר כך גברת רבין רוחצת בניקיון כפיה ואומרת "אף פעם לא נאמר על ידינו שום דבר מפורש שמטיל אשמה על ציבור שלם". זה לא הולך ככה. אם את רוצה לשוחח - תפסיקי להאשים האשמות שווא.  

"הציבור חכם ומבין ולכן הוא לא בא למרכז מורשת יצחק רבין, אלא אם כן כופים עליו מבית ספר או מהצבא. בודדים בודדים באים מעצמם לשמוע קומסרים בהתנדבות. 
אם דליה רבין רוצה לבנות גשרים היא צריכה לשנות גישה. כשזה יקרה - נוכל לפתוח בשיח".