אושר מתווה החזרה של ישיבות ההסדר והמדרשות

הלמידה תתקיים בקפסולות קבועות לאורך זמן, מדובר מסלול סגור בלבד הכולל 50 תלמידים למשך שהייה של 30 יום לפחות. ההקלה לישיבות אושרה לאחר שמנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות הראה נתוני הדבקה נמוכים מאוד בישיבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/20 14:56 יא בחשון התשפא

אושר מתווה החזרה של ישיבות ההסדר והמדרשות
ישיבת ההסדר בשדרות בזמן הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החינוך אישרה היום (ה') כי ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות, המדרשות לנשים והמכינות קדם צבאיות יוכלו לשוב לפעילות תקינה החל משבוע הבא. בוועדת חינוך צוין אמש כי לא התקיים מתווה פתיחה מותאם למוסדות הפנימייתיים העל תיכוניים בציונות הדתית.

הלמידה תתקיים בקפסולות קבועות לאורך זמן, ותאפשר מעבר למסלול פתוח של עד 18 תלמידים, זאת בניגוד למתווה שהוגש לוועדה ע"י הייעוץ המשפטי במשרד הבריאות שלא נתן מענה למוסדות הגבוהים של הציונות הדתית ואפשר מסלול סגור בלבד הכולל 50 תלמידים למשך שהייה של 30 יום לפחות. הוספת המסלול הפתוח התאפשרה הודות לתחלואה הנמוכה במוסדות. לדברי משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות, מתוך כ-6000 תלמידים ואנשי צוות נמצאו 10 חולים מאומתים בלבד. 

משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות מסר כי "הכלי החשוב ביותר להתמודדות עם הקורונה הוא משמעת עצמית - הרבה יותר מתקנות, חוקים ואכיפה. ואכן בבדיקות שעשינו עכשיו עם פתיחת זמן חורף, מתוך כ-6000 תלמידים ואנשי צוות שחזרו מחופשת החגים נמצאו רק עשרה  חולים מאומתים בלבד, שזה שתי עשיריות האחוז. זה מעיד על הצלחה חינוכית. אני מאחל לכל עם ישראל שאלו יהיו הנתונים במדינה".

פורום המנכ"לים של הישיבות הגבוהות, ישיבות ההסדר, המדרשות לבנות והמכינות הקדם צבאיות התייחס גם כן: "גם בתוך הרצון להחמיר צריך לדעת היכן זה הכבדה מיותרת, והרגשנו שמצאנו כאן אוזן קשבת. נמשיך לשמור על בריאות התלמידים תוך כדי שמירה על העם בלימוד התורה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן