משרד הבריאות מציג: מתווה התפילות לחורף

המתווה מתייחס גם למצב בו יפתחו בתי הכנסת ומבהיר: מומלץ להמשיך בקיום מניינים בשטחים פתוחים. בין ההנחיות אפשר למצוא הקמת סככות לתפילות בחוץ והעדפה של גופי חימום על פני מזגנים בתוך בתי הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 08:59 ט בחשון התשפא

משרד הבריאות מציג: מתווה התפילות לחורף
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

עם ירידת התחלואה וההתקדמות בשלבי הורדת ההקלות על הציבור, הארגון העולמי של בתי הכנסת מפרסם יחד עם משרד הבריאות, את ההנחיות לתפילות בבתי הכנסת לחורף הקרוב בצל הקורונה. יחד עם זאת טוענים בארגון כי גם כאשר יתקבל אישור לפתיחת בתי הכנסת במתווה כזה או אחר, הכרחי כי ימשיכו להתקיים תפילות בשטחים פתוחים, כדי זאת לאפשר לאנשים שרוצים להתפלל באופן בטוח יותר או לכאלה שנמצאים בקבוצות סיכון. 

לפי המתווה, יש קודם כל להיערך לתפילות בשטחים פתוחים בעזרת סככה להגנה מפני הגשם, שתהיה עמידה ורחבה ככל האפשר, ושתוכל להכיל את מספר המתפללים המותר, בתנאי המרחק הנדרש ביניהם. במקומות בהם צפוי קור משמעותי או רוחות עזות ניתן לסגור צד אחד למניעת כניסת הרוח וכדי למזער את הקושי בתפילה בתנאים אלו.

לאחר שיינתן האישור לכך מהגורמים הרשמיים, התפילות בתוך בית הכנסת ייערכו רק במקום מאוורר באמצעות פתיחת חלונות ודלתות. לגבי חימום המקום - יש העדפה של גופי חימום על פני מזגנים.

יחד עם זאת, יש להעדיף קיום מספר רב של מניינים מצומצמים ובמועדים שונים (ואם יש צורך -  מהירים) על פני מניין אחד רב משתתפים. גם תפקיד אחראי הקורונה בבית הכנסת ימשיך להתקיים ולהקפיד על כל הנחיות משרד הבריאות. מעבר לכך, שאר ההנחיות נשארות כמו שהיו במהלך תקופת החגים.