נציב תלונות הציבור: לשקול להדיח את הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, ממליץ לוועדה לבחירת שופטים, לשקול להדיח את הרב הראשי לישראל מתפקידו כדיין בבית הדין הגדול. ח"כ משה ארבל: "כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/20 17:46 ז בחשון התשפא

נציב תלונות הציבור: לשקול להדיח את הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין
צילום: פלאש 90. דוד כהן

נציב תלונות הציבור על שופטים אורי שהם, השיב לתלונת התנועה הרפורמית, והמליץ היום (א') לוועדה לבחירת שופטים לשקול להדיח את הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין בבית הדין הגדול. המלצתו הגיעה מכיוון שהרב יוסף התבטא בעבר בחריפות נגד נשים, הרפורמים ובג"ץ.

הרב  יוסף אמר בעבר: "אתם יודעים שהבג"ץ כל דבר הוא מרגיש את עצמו מעל כולם, כל דבר הוא מתערב. כמו עכשיו מחייבים אותנו לעשות מבחנים לנשים. הגישו בג"ץ עלינו, מה עם הנשים, גם הם צריכים להיות רבניות, רבניות הכוונה כמו הרפורמים, רבה". 

השופט שוהם כתב: "מדובר בדיין, אשר למרות כל הקביעות, הן של בית המשפט העליון, והן של נציבי תלונות הציבור על שופטים, אינו מפנים את אשר הוחלט בעניינו, ופעם אחר פעם הוא הולך ומחריף את התבטאויותיו, ומוסיף להצהיר, כי החלטות וקביעות של בית המשפט העליון, לא יכובדו על ידו".

שהם המליץ בדבריו לסיים את כהונתו של הרב כדיין: "הנציב רשאי, אם מצא לנכון לעשות כן בעקבות ממצאיו, להמליץ לוועדה לבחירת שופטים לסיים את כהונתו של שופט על פי סמכותה. הגדרת "שופט" כוללת דיין בבית הדין הרבני... בהתאם לאמור, הנני ממליץ כי הוועדה לבחירת דיינים תתכנס בהקדם, ותחליט האם הדיין הרב יצחק יוסף ראוי להמשיך בתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול".

הרב גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית, אמר בתוגבה: "החלטת הנציב מדברת בעד עצמה. הרב הראשי לישראל הוא מפר חוק סדרתי, שהבוז שלו לכללי המערכת מכוחה הוא משרת ומקבל משכורת מתחרה רק עם הבוז שהוא רוחש למיליוני יהודים שאינם שותפים לדרכו הדתית".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה לדברי שהם: "פעם אחר פעם מבקש מר שוהם להצטרף ללהקת המעודדים של התנועה הרפורמית. רק בשבוע שעבר קובלנה שהגשתי כנגד שופטת שהפרה את פסיקת בג״צ בנוגע לאיזוק במרחב הציבורי נדחתה ואפילו לא בחתימת מר שוהם אלא על ידי עוזרת משפטית. כשמדובר בתנועה הרפורמית הרי שמר שוהם עצמו נעמד דום למתן התייחסות".