לראשונה מאז יולי - פחות מאלף נדבקים ביממה

מספר הנדבקים עמד אמש על 895 - ולראשונה מזה כארבעה חודשים מספר המאומתים נמוך מאלף באמצע השבוע, אז מתבצעות רוב הבדיקות. גם מספר החולים במצב קשה מוסיף לרדת

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/20 13:12 ה בחשון התשפא

לראשונה מאז יולי - פחות מאלף נדבקים ביממה
קורונה, צילום: shutterstock

שבוע חלף מאז החלו ההקלות בסגר, ומספר החולים והמאומתים החדשים לקורונה בירידה תלולה. על פי נתוני משרד הבריאות, אמש (ה') נמצאו חיוביים לקורונה בישראל 895 בני אדם, מתוך 33,788 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש. מספר החולים והנשאים הפעילים כעת עומד על 17,279, כשבשיא ההתפרצות הגיע המספר לכ-72 אלף בני אדם.

פרופ' גמזו: "לא פוסל פתיחה של חלק מהמשק בשלב הבא"

מדובר בנתון הנמוך ביותר לנדבקים חדשים באמצע השבוע - אז מתבצעות רוב הבדיקות - מזה כמעט ארבעה חודשים, מאז ה-3 ביולי. בסופי השבוע מתבצעות מעט בדיקות, ואז גם מספר המאומתים קטן. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.8%, נתון שנמצא גם הוא בירידה תלולה בשבועות האחרונים.

נכון להיום מאושפזים בבתי החולים 996 חולי קורונה, כשמתוכם 570 מוגדרים במצב קשה. כזכור, בשיא ההתפרצות הנוכחית, לפני כחודש, עמד מספר החולים במצב קשה על 920. מספר החולים הזקוקים להנשמה נשאר יציב, ועומד על 223 בני אדם, על אף הירידה במספרי החולים.

מאז אתמול בבוקר נפטרו בישראל 27 בני אדם כתוצאה מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד כעת על 2,319 בני אדם. מאז תחילת חודש אוקטובר נפטרו 719 בני אדם בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה ומסיבוכיו.

אדלשטיין: "נפתח מספרות ומכוני קוסמטיקה"

קבינט הקורונה צפוי להתכנס בתחילת השבוע, ולדון בהמשך ההקלות בסגר, כשבראשן החזרת חלק ממערכת החינוך לפעולה. אמש אמש שר הבריאות, יולי אדלשטיין בראיון ל-ynet כי אפשר לפתוח את הלימודים כבר ביום ראשון הבא - ה-1 בנובמבר. כעת ישנה מחלוקת בין משרדי הבריאות והחינוך על פתיחת כיתות א' וב', כשבמשרד הבריאות דורשים שהלימודים ייפתחו בקפסולות, ובמשרד החינוך מעוניינים שבכיתות אלו ילמדו כרגיל.


(יולי אדלשטיין בתדרוך, השבוע)

"מבחינתי, כיתות ג' ו-ד' יכולות להיפתח כבר ב-1 בנובמבר, בהינתן שמדדי התחלואה יהיו כפי שאנחנו חוזים", אמר אדלשטיין. "לגבי כיתות א' ו-ב', על משרד החינוך להציע מתווה לתקופת הביניים הזו. במקביל נפתח את פעילות המקצועות הרפואיים ושאינם רפואיים כמו המספרות, המסז'ים ומכוני הקוסמטיקה, בהתאם למתווה משרד הבריאות. המשמעות של פתיחת עסקים במקביל לפתיחת מערכת החינוך היא השלכה של מתווה משרד הבריאות".

ראש הממשלה נתניהו פרסם אמש סרטון, בו קרא להמשיך לשמור על ההנחיות, והבטיח כי יביא החלטה להגדיל את הקנסות על הפרתן: "תודה לכם על שיתוף הפעולה עם הנחיות הבריאות. הבאנו את ישראל לרמת תחלואה נמוכה לעומת מדינות אירופה שנכנסות עכשיו לסגר", אמר נתניהו.
לדבריו, "יש מי שעדיין לא מקיים את ההנחיות ולכן בשבוע הבא אביא לאישור הגדלה של הקנסות נגד מי שמפר את ההנחיות".