עימות טראמפ-ביידן: המיקרופונים הושתקו

נשיא ארה"ב התעמת עם יריבו בפעם האחרונה לפני הבחירות, והמיקרופונים של כל דובר הושתקו כשיריבו דיבר, מה שגרם לעימות רגוע יותר מהקודם. טראמפ אמר כי "אנשים לומדים לחיות עם הקורונה" ואילו ביידן השיב: "הם לומדים למות איתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/20 08:24 ה בחשון התשפא

עימות טראמפ-ביידן: המיקרופונים הושתקו
טראמפ וביידן בעימות הראשון, צילום: shutterstock

העימות השני והאחרון לפני הבחירות לנשיאות בין נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ליריבו למירוץ ג'ו ביידן התקיים הלילה (ו', שעון ישראל) בנאשוויל שבמדינת טנסי. במהלך העימות הושתק המיקרופון של המועמד שלא דיבר באותו רגע, דבר שגרם לעימות רגוע יותר ומנומס יותר, ביחס לעימות הראשון, לפני כשלושה שבועות.

"אתה בובה של פוטין": צפו ברגעים המביכים מהעימות האמריקאי הראשון

הבחירות לנשיאות ארה"ב יתקיימו ביום שלישי, ה-3 בנובמבר, בעוד שבועיים וחצי, וביידן מוביל כעת על טראמפ בסקרים, אם כי המגמה בימים האחרונים מראה על צמצום הפער מצידו של טראמפ.

הנושא הראשון בעימות נסב סביב מגפת הקורונה. ביידן, בניגוד לטראמפ, נכנס לאולם עם מסכה, וטען כי מי שאחראי למותם של 220 אלף אמריקאים, שנספו במגפה, אינו יכול להיות נשיא. טראמפ טען מנגד כי "אנחנו נלחמים בזה בעוצמה. המגיפה לא תסתיים בקרוב, אך אנשים לומדים לחיות איתה. אין ברירה". הוא הוסיף כי "אנשים לומדים לחיות עם המגפה, וביידן השיב לו "הם לומדים למות איתה". לדברי ביידן, טראמפ נמנע מלקחת אחריות על הטיפול במגפה, והנשיא השיב שהוא "לוקח אחריות מלאה", אך האשים את סין בהפצת הנגיף בעולם.


(העימות המלא בין טראמפ לביידן, הלילה)

לגבי החיסון הבטיח טראמפ כי הוא יהיה מוכן "בשבועות הקרובים", אך לא הסכים להתחייב: "לא, אני לא יכול להבטיח זאת, אך אני חושב שזה יהיה מוכן עד סוף השנה". ביידן מצידו הביע ספק בנוגע ליעד החיסון, ואמר כי "זה אותו אדם שאמר שהמגיפה תסתיים בחג הפסחא". לדברי המועמד הדמוקרטי, "אנחנו עומדים להיכנס לחורף אפל, לא יהיה חיסון זמין לרוב הציבור האמריקני לפני אמצע השנה הבאה".

בחלק שעסק במדיניות הביטחון של ארה"ב, ועל רקע הדיווחים כי איראן ורוסיה ניסו לבצע מתקפת סייבר בארה"ב במטרה להתערב בבחירות, אמר ביידן כי מדינות שיתערבו בבחירות בארצות הברית ישלמו מחיר. לדבריו, "כל מדינה, לא משנה איזו, שתפריע לבחירות בארצות הברית - תשלם מחיר אם אבחר", על הדיווחים לגבי רוסיה, סין ואיראן אמר "הן פוגעות בריבונות האמריקנית".

כשטראמפ נשאל על הנושא הוא הסיט את הדיון לעסקיו של בנו של ביידן באוקראינה, נושא שעלה בשבועות האחרונים בקמפיין. ביידן הגיב: "שחרר את החזרי המס שלך או הפסק לדבר על שחיתות", ואילו טראמפ ענה לו: "אני לא עושה כסף מסין - אתה עושה. אני לא עושה כסף מאוקראינה - אתה עושה".

בנושא העימותים בין שחורים ללבנים בארה"ב בתקופה האחרונה, וההפגנות הגדולות לאחר מותו של מפגין שחור בידי שוטרים לבנים, אמר טראמפ כי "איש לא עשה יותר ממני למען השחורים, אולי חוץ מאברהם לינקולן. אף אחד לא עשה את מה שעשיתי". בהתייחס ישירות למחאת "חיי שחורים נחשבים" אמר הנשיא: "בפעם הראשונה ששמעתי על 'חיי שחורים חשובים' הם קראו לשוטרים 'חזירים', וחשבתי שזה דבר נורא". והוסיף: "באשר לקשרים שלי עם כל האנשים - יש לי יחסים נהדרים איתם. אני האדם הכי פחות גזען בחדר הזה". על הטענות כי אמריקאים רבים טוענים שהוא גזען השיב טראמפ: "הם יכולים להגיד כל דבר, זה מעציב אותי".

מנגד טען ביידן כי יש גזענות ממוסדת בארצות הברית: "מעולם לא הייתי צריך לומר לבת שלי שאם שוטרים עוצרים אותה בכביש שתשים את הידיים שלה על ההגה ולא תשלח אותן לתא הכפפות - כדי שלא יירו בה", אמר המועמד הדמוקרטי, "הורים שחורים צריכים להגיד את זה לילדיהם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן