לפיד: "אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה הישראלית מטווח אפס"

יו"ר האופוזיציה מגיב להצעה לבדיקת פרשת הצוללות שעברה במליאה, ובוטלה על ידי יו"ר הכנסת, טוען כי מעולם לא נתקל בדבר כזה ולא מהסס להפנות אצבע מאשימה כלפי כחול לבן שנעדרו מההצבעה: "הם לא קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה, הם קו ההגנה האחרון של נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/20 16:07 ג בחשון התשפא

לפיד: "אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה הישראלית מטווח אפס"
יאיר לפיד, צילום: אלעד גוטמן

סערת ההצבעה שבוטלה מסרבת לשכוך, כאשר גם יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד התבטא נגד המהלך והכריז כי "שמונה שנים אני חבר כנסת. מעולם, מעולם לא בוטלה הצבעה אחרי שהכנסת הצביעה".

"אנחנו סתם תיאטרון" טען יו"ר האופוזיציה, "כדי שנתניהו יוכל להסתובב בעולם ולטעון שישראל עדיין דמוקרטיה. מי שמבטל ככה את ההכרעה הדמוקרטית של הכנסת, מכין את הרקע לבטל גם הכרעות של בית המשפט. מי שמבטל ככה את הדמוקרטיה הישראלית, חצה את כל הגבולות"

לפיד המשיך וטען כי "הממשלה עשתה את זה כי זו פרשת הצוללות. נתניהו ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא ידע בדיוק למה הוא עוצר קבינט קורונה באמצע דיון כדי לחסום הצבעה על סיפורי השחיתות שלו. אם תהיה ועדת חקירה לנושא הצוללות, היא תגיע לנתניהו. הוא מסובך מעל לראשו בפרשת הצוללות. בגלל זה הם היו מוכנים לעשות הכל, העיקר שלא תהיה ועדת חקירה". 

יו"ר יש עתיד לא היסס להפנות את החיצים, גם לאלה שנעדרו מהמליאה בזמן ההצבעה הראשונה, "אין לי מילים להביע את האכזבה שלי על כך שכחול לבן נעלמו מהמליאה גם הפעם. כחול לבן הם לא קו ההגנה האחרון של הדמוקרטיה, הם קו ההגנה האחרון של נתניהו".

"אנשיו של נתניהו ירו היום בדמוקרטיה מטווח אפס", הכריז לפיד, "וכחול לבן שוב ברחו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן