נתניהו וגנץ סיכמו: הסגר יוארך עד יום ראשון בחצות

לאחר שעות של דיונים, קבינט הקורונה החליט להשאיר את הגבלות הסגר עד לתחילת שבוע הבא, נתב"ג יישאר סגור עד אז. השניים סיכמו גם על ביטול ההגבלות על ההפגנות, ההכרעה הסופית תתקבל ביום חמישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 21:51 כה בתשרי התשפא

נתניהו וגנץ סיכמו: הסגר יוארך עד יום ראשון בחצות
צילום: דוברות המשטרה

אחרי שעות של דיוניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ סיכמו שהסגר יוארך עד ליום ראשון בחצות - אך ההחלטה יכולה להשתנות ביום חמישי.

תקנות הקורונה כרגע כוללות את החינוך, הגבלות השהייה, העבודה והתעופה יוארכו בארבעה ימים במקום בשבעה. כמו כן, השניים סיכמו על ביטול מצב החירום שהוכרז בעקבות הסגר - כך שיוסרו ההגבלות שהוטלו על ההפגנות.

נתניהו הסביר בקבינט הקורונה: "אנחנו ברמת תחלואה מאוד גבוהה. נגענו כמעט ב10,000 חולים ביום. יש עוד מרחק ירידה גדול לעשות, ויש לחצים גדולים. אנו נעשה הכל בחבילה אחת - כולל התעופה. אין לנו הרבה זמן ואנחנו צריכים להביא את זה עוד הלילה להצבעה". 

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הודיע הבוקר (ג') מעוניין לדחות את הדיון לחמישי, הודיע בסוף כי הוא חוזר בו וכבר הערב יתקיים דיון בקבינט. שר הביטחון בני גנץ הודיע כי הוא מתנגד לדחייה כזו: "הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת", אמר גנץ. "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס, חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות". 

הממשלה וקבינט הקורונה החליטו הערב:

1. להאריך את התקנות הנוכחיות עד ליום ראשון 18.10.20 בחצות. 

2. מגבלות התעופה והיציאה לחו"ל יוארכו עד ליום ה', 15.10.20, ומחר יתקיים דיון ייעודי בנושא.

3. ביום חמישי יתקיים דיון שבו ייבחן מהלך מקדמי לתכנית היציאה, בהתאם לנתוני התחלואה, הכולל פתיחה בשבוע הבא של עסקים קטנים ללא קבלת קהל, גני ילדים, איסוף עצמי (טייק-אוואי). 

4. לאחר שתאושר תכנית היציאה, יפורסמו היעדים, המדדים והשלבים השונים של התכנית, תוך פירוט התחומים שיפתחו בכל שלב ושלב. 

5. התרת סיבה נוספת ליציאה מהבית לטובת חתונה של בן משפחה קרוב (או של המתחתנים עצמם).

6. התרת אימונים של ספורטאים מקצועיים בליגה הבכירה.