עימותים במהלך ההפגנות: 4 מפגינים נעצרו

למרות הסגר, רבים יצאו להפגין במסוך למקום מגוריהם. בתל אביב ההפגנות הפכו לעימותים בין השוטרים למפגינים ונרשמו כמה אירועים חריגים. המשטרה ביצעהמעצרים אחרי שכמה שוטרים הותקפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 08:08 כג בתשרי התשפא

עימותים במהלך ההפגנות: 4 מפגינים נעצרו
צילום: Gili Yaari /Flash90

בשל מגבלות הסגר, המפגינים שהתרגלו להפגין מול מעון ראש הממשלה בכיכר פריז בירושלים, נאלצו גם השבוע להפגין בסמוך למקום מגוריהם, במרחק של עד קילומטר מהבית. לאחר שעות של מחאה המפגינים פתחו בצעדות והתעמתו עם השוטרים באזור. לפי משטרת ישראל, 4 מפגינים נעצרו ועשרות דוחות חולקו במהלך הערב. 

במשך שעות ארוכות, צעדו אלפים רבים ברחובות תל אביב תוך שהם קוראים "מהפכה" ו"הון, שלטון, עולם תחתון". בין השלטים: "לך", "דמוקרטיה או מרד" ו"נתניהו - לכלא". במקביל יצאו רבים להקפות שניות לרגל שמחת תורה. באשר לעימותים בתל אביב מסרה המשטרה כי "מפירי סדר שצעדו עם מיצגים תקפו שוטרים והתעמתו איתם. הם השליכו לעבר השוטרים את המיצגים, תקפו והתעמתו עמם. מפירי הסדר מתהלכים בצירים המרכזיים תוך חסימת הצירים והפרת הסדר הציבורי".

המשטרה טענה כי כמה שוטרים נפגעו וטופלו. היא קראה למפגינים להימנע מהפרת הסדר הציבורי ו"להימנע מסיכון בריאותו ושלומו של הציבור". בהמשך מסרה המשטרה כי עצרה גם מפגינה שריססה צבע על ניידת משטרה. "לצערנו, הערב בוצעו הפרות רבות וחמורות הן של הסדר הציבור והן הפרות של ההנחיות לעניין נגיף הקורונה", נמסר מהמשטרה. "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים - ובחלק מהמקומות נקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את הנחיות הקורונה כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

במשטרה הוסיפו: "המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי התהלוכות אינן חוקיות, וקראה למשתתפים להתפזר - אך הם המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב, חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק, והתעמתו עם שוטרים. מפרי סדר התעמתו עם שוטרים ותקפו אותם תוך השלכת חפצים ומייצגים אותם נשאו. מספר שוטרים נחבלו וטופלו במקום".