ישראל כ"ץ: "לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב"

בדיונים פנימיים במשרדו, תקף שר האוצר את התנהלות ראש הממשלה ומשרד הבריאות וטען כי "סוגרים את המשק, ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים". מלשכת ראש הממשלה ענו: "ראש הממשלה לא נכנע ללחצים מצד אלה שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/20 20:58 יט בתשרי התשפא

ישראל כ"ץ: "לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב"
כ"ץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בדיונים פנימיים שהתקיים במשרד האוצר, תקף השר ישראל כ"ץ את קבלת ההחלטות של הממשלה והכריז כי, "אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק, ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים - אף אחד לא מקבל את זה".

"לצד המאבק על פתיחת המשק והעסקים הקטנים" הוסיף כ"ץ ואמר כי "אוודא שיהיה לאנשים בינתיים ממה לחיות וזו מטרת התוכנית. נתנו מענק למקבלי מס הכנסה שלילי, שאלה העובדים שמשתכרים את השכר הכי נמוך וגם לעצמאים הקטנים, וכעת חייבים לחזק את המובטלים שמקבלים שכר נמוך ואין להם כרגע אלטרנטיבה תעסוקתית, כדי שיהיה להם ממה לחיות. אם המשק יפתח - הזכאות תעבור עם העובד למקום העבודה. חייבים גם להקדים תשלומים לעצמאים. אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים", אמר שר האוצר.

מלשכתו של ראש הממשלה נתניהו מיהרו להגיב לדברים של שר האוצר כ"ץ ואמרו: "ראש הממשלה נתניהו עומד בתוקף על ההכרח בסגר בעת הזאת, כשכולם רואים שהוא מחוייב המציאות ונותן תוצאות ראשונות. ראש הממשלה לא נכנע ללחצים מתוך הממשלה או מחוצה לה מצד אלה שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור. הכלכלה תהיה חזקה יותר רק כשהציבור יהיה בריא יותר".

כחלק מהתכנית המתגבשת, החליט שר האוצר כי יתוגברו המקדמות והתשלומים לעצמאים אשר בנוסף גם יוקדמו לתחילת חודש נובמבר. בנוגע למובטלים, ייקבע קריטריון לקבלת המענקים עד רף השכר הממוצע של המובטלים - 8,000 שקל, עבור אלו שהיו מובטלים לפחות 100 ימים בתקופת הקורונה, עד לחודשים ספטמבר ואוקטובר. המענק השני יוגדל ויהווה תמריץ חזרה לעבודה. והוא יתקבל בארבעה תשלומים במקביל למשכורת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן