אדלשטיין: "הסגר יימשך מעבר לשבועיים" | המשטרה תגביר את האכיפה

שר הבריאות טוען כי גם אחרי שמחת תורה יהיו הגבלות אך זה תלוי ברמת התחלואה שתהיה בסוף הסגר הנוכחי, ומבהיר: "אם יהיו שינויים והקלות, הם כנראה יהיו שוליים". המשטרה תגביר היום את אכיפת ההגבלות במחסומים ובערים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 07:47 יא בתשרי התשפא

אדלשטיין: "הסגר יימשך מעבר לשבועיים" | המשטרה תגביר את האכיפה
ממראות הסגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"אני לא יודע לומר אם הוא יימשך בצורתו הנוכחית, אבל צריך להבין שלא מדובר פה בשבועיים אז חוזרים לחיים הרגילים שלנו. זה תלוי במצב התחלואה. הסגר בהחלט יימשך, אם כי יהיו בו הקלות מסוימות. צריך להתרגל לרעיון שאנחנו הולכים לחיות עם הקורונה לא מעט זמן". כך טען הבוקר (ג') שר הבריאות יולי אדלשטיין בגלי צה"ל. 

"הפעם לא נכנע ללחצים של כל מגזר או ענף שיפגינו ויצעקו, לא נעשה את אותה טעות פעמיים", הבהיר אדלשטיין, וטען כי אחרי שמחת תורה, כשיבחנו את רמת ההגבלות אל מול רמת התחלואה, הם יעשו זאת בשונה מהפעם הקודם, ומדגיש: "אם יהיו שינויים והקלות הם כנראה יהיו שוליים".

שר הבריאות הודה שעל אף הטלת ההגבלות, בלי שיתוף פעולה מצד הציבור זה לא יעבוד. "לפני יום הכיפורים, רה"מ ושרים בכירים ביקשו מהגורמים הרלוונטיים להימנע מהפרות. אני לא יודע איך אפשר להסביר לציבור שלא לעבור על ההנחיות".

משטרת ישראל צפויה להגביר החל מהיום (ג') את האכיפה בכל ההגבלות. החל מהחמרה בבדיקות בעשרות המחסומים שיהיו פרוסים בכבישים בין עירוניים, ובכניסה ויציאה מערים שונות ברחבי הארץ. מעבר להצבת המחסומים, תוגבר האכיפה על בעלי עסקים שפותחים את עסקיהם בניגוד להנחיות, ועם סיום תפילות יום כיפור, תמו גם ההנחיות המיוחדות לתפילות בבתי הכנסת והמשטרה תבצע אכיפה גם סביב בתי כנסת ומרחבי תפילה.