אחרי חברי הכנסת: נשיא המדינה מבקש לקצץ בשכרו

בשל המשבר הכלכלי שהגיע בעקבות משבר הקורונה, ראובן ריבלין שיגר מכתב לשר האוצר כץ וביקש להחיל את הקפאת העלאת שכרו גם נשיא המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 17:03 ד בתשרי התשפא

אחרי חברי הכנסת: נשיא המדינה מבקש לקצץ בשכרו
הנשיא ריבלין בטקס "אות הנשיא להתנדבות", צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בעקבות המשבר הכלכלי שנוצר בשל נגיף הקורונה, נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר מכתב לשר האוצר ישראל כץ וביקש להקפיא את העלאה בשכרו, כמו חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה. 

"אני פונה אליכם בהמשך להחלטת הממשלה שהתקבלה אמש (ב') על רקע מצב המשק בעקבות נגיף הקורונה בעניין הקפאת העלאה של שכר חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה והפחתת שכרם הנוכחי ב-10%", הסביר הנשיא ריבלין. 

ריבלין ביקש להשוות את התנאים שלו לתנאים של חברי הכנסת והשרים: "בשם נשיא המדינה, אבקש לפעול להרחבת ההסדר הכלול בתזכיר החוק הנגזר מהחלטת הממשלה האמורה, ולהחיל את הקפאת ההעלאה ואת הפחתת השכר על משכורתו של נשיא המדינה". 

כזכור, בישיבת הממשלה הוכרע בפה אחד על הורדה בשכר של שרים ונבחרי ציבור לאור המצב הכלכלי במדינה, וכן לבטל את עדכון השכר של השרים שצפוי לקרות ב-2021. בהחלטה שהתקבלה שכר חברי הכנסת והשרים יקוצץ בשיעור של 10%, בנוסף הוסכם על קיצוץ בשכר השופטים. בפועל הקיצוץ יקרה רק לאחר שר האוצר יקיים הידברות עם כל הגורמים הרלוונטיים לקיצוץ, על מנת שיאשרו. רק לאחר מכן יעלה החוק לקיצוץ לאישור, ואם יאושר השכר יקוצץ.