הרב אליהו: "בית משפט פוליטי - לא נפסיק לומר את האמת"

לאחר הוראת בג"ץ כי יש להעמידו לדין משמעתי, מגיב הרב שמואל אליהו לפסיקה ואומר כי מדובר בצביעות: "אם מדובר על רבנים או דתיים הם יעקמו את החוק כדי לבטל את זכות הדיבור - הציבור איבד את האמון בבית המשפט הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 16:10 ג בתשרי התשפא

הרב אליהו: "בית משפט פוליטי - לא נפסיק לומר את האמת"
הרב שמואל אליהו, צילום: איגוד רבני הקהילות

בעקבות פסיקת בג"ץ היום (א') כי על שר המפשטים והיועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו, התגובה מלשכתו של רב העיר צפת לא איחרה לבוא: "מדובר בבית משפט פוליטי, אין לציבור אמון בבית המשפט הזה". 

הרכב של שלושה שופטי בג"ץ, קבע היום כי במספר הזדמנויות התבטא הרב אליהו בגזענות ופוגענות, נקט עמדה פוליטית וזאת בזמן שמשמש כרבה של העיר צפת ונושא במשרה ציבורית. "מדובר בבית משפט פוליטי" אמרו מלשכתו של הרב, "אם היה מדובר על חופש דיבור של אנשים שלהם אין שום בעיה להציג גליוטינה או ראש ממשלה על חבל תליה. אם מדובר על רבנים או דתיים הם יעקמו את החוק כדי לבטל את הזכות היסודית הזו. אנחנו לא נפסיק לדבר. לא נפסיק לומר את האמת. לצערינו, אין לציבור אמון בבית המשפט הזה". 

"בעולם מתוקן הנשיאה חיות ושופטי בג"ץ היו מועמדים כבר עשרות פעמים לדין משמעתי על עיוות פוליטי של המשפט הישראלי", תקף חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ואמר, "שוב, בפסיקה שכל כולה סתימת פיות, מעמידים רב עיר, תלמיד חכם ומנהיג ציבור לדין על דעותיו. הם סותמים את הפה ומהלכים אימים על הרבנים, הם סותמים את הפה לימין, הם סותמים את הפה לכל מי שמאיים על ההגמוניה שלהם. לא ירחק היום שיסתמו את הפה גם לנבחרי ציבור שלא בצד הפוליטי הנכון".

סמוטריץ' פנה לרב אליהו והוסיף: "אני שולח חיזוק לרב שמואל אליהו על האומץ, על העצמאות, על האמת ועל זקיפות הקומה. לא הם יקבעו את גבולות השיח של רבני ישראל. נעמוד איתן על עצמאותם של רבנים להביע את עמדותיהם ההלכתיות בעצמאות, בחופשיות וללא מורא".

יש לציין שלגבי התבטאויותיו של הרב אליהו במסגרת שיעורים אמרו השופטים כי "מותר לו, לרב בישראל, במסגרת חופש הביטוי הרבני שלו וכחלק מתפקידו, לדבר מהפרספקטיבה הדתית-לאומית שלו עצמו, לומר דברי תורה לפי מיטב הבנתו, ולהעביר לקהל מאמיניו – שאיננו בגדר קהל שבוי – כל מסר הלכתי שימצא לנכון, כל אימת שאכן מדובר במסר הלכתי, המועבר ככזה באמת ובתמים".

ח״כ אופיר סופר הצטרף גם לגינויים נגד בג"ץ: "שוב בג״ץ משמש ככלי פוליטי ומשרת אג׳נדה שמאלנית ופרוגרסיבית. תפקידו של בג״ץ הוא לא לסתום פיות- בטח ובטח לא לצד אחד במפה הפוליטית כפי שנעשה לא אחת. הרב אליהו הוא דמות רבנית מוערכת, מקבלת ומכילה אך לצערו הוא לא בצד ״הנכון״ וע״פ בג״ץ יש לסתום את פיו".

ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן הגיב גם כן: "הרב שמואל אליהו שליט"א מנהיג את הציבור הישראלי והוא מחובר לכל הגרעינים התורניים בכל מקום בארץ.הוא אחד מענקי הדור, אני רוצה להביע את תמיכתי ברב שמואל אליהו שליט"א, אבוי לנו אם לא נדע לשמור ולכבד את גדולי הדור שלנו. מי שחלילה פוגע ברב אליהו פוגע בעם ישראל ובתורת ישראל". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן