"קורס הכנה" למועמדים לגלי צה"ל מעורר סערה

שני כתבים שהשתחררו מגל"צ בשבוע שעבר, אליאב בטיטו וליה ספילקין, הודיעו על פתיחת קורס המיועד למועמדים לגיוס, שמעוניינים להתקבל לגלי צה"ל. הקורס צפוי לארוך שלושה שבועות ועלותו - 1,250 ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 13:55 ג בתשרי התשפא

"קורס הכנה" למועמדים לגלי צה"ל מעורר סערה
אולפני גלי צה"ל, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

הקורס שמתיימר להכין צעירים לשירות בגלי צה"ל. שני בוגרי תחנת השידור הצבאית, שהשתחררו ממש בשבוע שעבר משירותם בתחנה, אליאב בטיטו וליה ספילקין, הודיעו היום (ב') על פתיחת קורס הכנה המיועד לצעירים לפני שירות, המעוניינים להתקבל לשירות בתחנה.

רכזת הכתבים של "כאן" בפנייה לנערות דתיות: "בואו לשרת בגלי צה"ל"

"בתור בוגרי גלי צה"ל, אנחנו יודעים בדיוק מה מחפשים, על מה יבחנו אתכם - ואיך תוכלו להתקבל לנבחרת", כתבו השניים באתר ההרשמה לקורס. "בשנים האחרונות גלי צה״ל עברה שינוי משמעותי ואינה עוד מקום סגור לאליטה בלבד - אבל המתקבלים, עדיין רק מחוד החנית. מדי שנה נרשמים למבחנים כ-8,000 מלש"בים, אך מתוכם כ-20 בלבד מתקבלים - אחוז הקבלה נמוך יותר מלקורס טיס".

ספילקין ובטיטו מבטיחים כי "אנחנו נלמד אתכם איך להתבלט לעומת האחרים, ונלווה אתכם באופן צמוד עם טיפים אישיים לכל אורך הדרך. אם אתם באמת רוצים להגיע לגלי צה"ל - זה הקורס בשבילכם".

עוד נכתב בפרסום כי הקורס יימשך שלושה שבועות. יתקיימו בו שני מפגשים פרונטאליים, ארבעה מפגשים אינטרנטיים, וכן ליווי אישי וצמוד. עלות הקורס המתפרסמת באתר הינה 1,250 ש"ח, כשלנרשמים מוצע 'מחיר השקה מיוחד' של 850 ש"ח.

הפרסום עורר סערה ברשתות החברתיות. כתב תאגיד 'כאן' ובוגר גלי צה"ל, עקיבא נוביק, צייץ בציניות: "המיון הראשוני לגלצ צריך להיות: מי ששילמו מאות שקלים כדי לדבר עם גלצניקים משוחררים, אוטומטית לא מתקבלים".

עמיתתו לתאגיד, שירה הדס-נקר, גם היא בוגרת גל"צ, הגיבה לבטיטו וכתבה: "אליאב אני מציעה לכם להוריד את זה ולעשות חושבים, כי בוודאי תתקלו בתגובות קשות יותר מזו שאני הולכת לכתוב: הרעיון של הכנה לגלי צה"ל תמורת תשלום הוא בזוי ומאוד לא מכבד. לך לי ולנערים ונערות נוספים הייתה פריווילגיה אדירה, זכינו להכשרה בחינם מהמדינה שממנה יצאנו עם מקצוע לחיים או עם פתיחת דלתות למקצועות אחרים.
בן זוגי למשל שירת בשיריון אתה יודע עם מה הוא יצא? עם כאבי גב לכל החיים, ועבודה מובטחת באריזת גזר. אישית אני תמיד הרגשתי חובה לעזור לכל נערה ונער שמעוניינים להגיע לעולם התקשורת ולגלי צה"ל בחינם וגם פרסמתי את זה לאורך השנים כשנפתחו מיונים.
הרעיון שמי שרוצה להתקבל לגלי צה"ל ייאלץ לשלם כמה מאות שקלים כדי לשפר את הביטחון שלו, ויותר גרוע מזה: שמי שלא יכול להפרד מהכסף הזה יחשוב שהוא לא ראוי להגיע לתחנה, ממש נורא בעיני. מאחלת לך הצלחה במיזמים עסקיים אחרים בעתיד".

בתגובה השיבה לה ליה ספילקין: "הקורס מוצע ככל קורס הכנה למיונים כאלו ואחרים בצה"ל. לכל מלש"ב שהתקשר בעבר ויתקשר בעתיד בשביל מידע שטחי על המיונים שמחתי ואשמח לסייע, אבל פה יש הכנה מקיפה יותר שאני הייתי רוצה לקבל בתור מלשבית. צפינו את התגובות האלו מראש, תודה על האזהרה".