חשד לניסיון דריסה בבלפור: נעצר חשוד שנסע לכיוון מחסומי המשטרה

ההפגנות נגד ראש הממשלה מתקיימות הערב מול מעונו בבלפור, בצמתים ועל גשרים ברחבי המדינה. שטח ההפגנה בירושלים חולק לקפסולות. אדם אחד נעצר לאחר שכרז למפגינים לחמוק מהמשטרה ואדם נוסף נעצר לאחר שנסע ברכבו במהירות לכיוון מחסומי המשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/20 20:23 ב בתשרי התשפא

חשד לניסיון דריסה בבלפור: נעצר חשוד שנסע לכיוון מחסומי המשטרה
ירושלים, הערב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסגר החל כבר בצהריי יום שישי אך ההפגנות  השבועיות בצמתים, על הגשרים ומול מעונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברחוב בלפור בירושלים - מתקיימת הערב (א') כסדרן. משטרת ישראל נערכה לקיומן של המחאות הצפויות להתקיים הערב, וכוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים.

המשטרה שבה והדגישה, כי היא פועלת כדי לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומו התקין. בהודעת המשטרה נכתב: "משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשטרה חילקה את מתחם המחאה בבלפור לקפסולות, והודיעה כי החל מהשעה 21:30 תיאסר הרעשה באמצעות שימוש בצופרים, תופים כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים. לאחר השעה 23:00 – תיאסר הרעשה כלשהי, גם באמצעי כריזה והגברה. 

"ראש שירותי בריאות הציבור התגלתה כפוליטיקאית קטנה שמדקלמת את דפיי המסרים של בלפור", נמסר מארגון קריים מיניסטר. "במדינה מתוקנת עובדת ציבור שלוקחת חלק במסע הסטה עפה הביתה.  נזכיר כי אין שום עדויות על הדבקות בהפגנות בבלפור המתקיימות באוויר פתוח תוך הקפדה על מסיכות וריחוק. והניסיון להאשים את המפגינים הוא ספין שקוף שנועד להסיט את האש מכישלונו של הנאשם בפלילים בטיפול בקורונה".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחד המפגינים בירושלים עוכב לחקירה לאחר שהחל לכרוז למפגינים אחרים הנחיות שונות שיאפשרו להם 'לחמוק' מאכיפה נגדם בשל אי עטיית מסיכה. שוטרים הפועלים ברחוב עזה, עצרו לחקירה בשעות אחר הצהריים שני מפגינים בחשד שתקפו מפגינה אחרת שהביעה את מחאתה, בכך שהפילו אותה מכיסא עליו עמדה וגרמו לה לחבלות.

מאוחר יותר, כוחות המשטרה שפועלים על רחוב קינג ג'ורג', עצרו חשוד שהגיע במהירות עם רכב לכיוון מחסומי המשטרה והיווה סכנה למפגינים והשוטרים. לא היו נפגעים. 

הרכב בו נסע הנהג החשוד

הרכב בו נסע הנהג החשודצילום: Yonatan Sindel/Flash90