הנשיא טראמפ: אין לי בעיה למכור מטוסי F-35 לאמירויות

הנשיא טראמפ התייחס להסכם שצפוי להיחתם הערב ואמר: "עשינו עסקה עם האמירויות וגם הפלשתינים יצטרפו בסוף, כי כל מי שתומך בהם ומביא להם כסף מצטרף - אז אם הם לא יצטרפו גם, הם יישארו לבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 16:06 כו באלול התשפ

הנשיא טראמפ: אין לי בעיה למכור מטוסי F-35 לאמירויות
טראמפ, צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התראיין היום (ג') לרשת פוקס ודיבר על ההסכם הצפוי להיחתם הערב בין ישראל ואיחוד האמירויות. בראיון נשאל טראמפ על ההשלכות של ההסכם, הכוללות עסקה בין ארצות הברית ואיחוד האמירויות של מכירת מטוסי F35 מתקדמים. טראמפ ענה לשאלה באופן ישיר ואמר: "הן מדינות עשירות, והן רוצות לקנות מטוסי קרב ולי אישית אין בעיה עם זה". לגבי ההשלכות הביטחוניות של מכירת נשק מתקדם לאיחוד האמירויות השיב, כי העסקה מעניקה יתרון כלכלי לארצות הברית: "למכור דברים שלנו זה טוב למדינה שלנו. אין לי שום בעיה למכור להם F-35 - זה יוצר מקומות עבודה בארה"ב. זה נכס, לא נטל". 

טראמפ מאשר: בודקים את האפשרות למכור מטוסים לאיחוד האמירויות

טראמפ גם הרחיב את השיקולים האסטרטגים בקיום ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות, דבר שיוליד לבסוף הסכם שלום גם עם הפלשתינים. "מבקרים אותי במשך שנים וכשנכנסתי לתפקיד אמרו לי שאי אפשר לעשות כלום, אז מה שעשינו היה לעקוף את הפלשתינים. הם יעשו עסקה גם, אתם תראו". טראמפ הוסיף והרחיב: "עשינו עסקה עם האמירויות, ואז בחריין, ויש עוד הרבה שיצטרפו תוך זמן קצר.  יש לנו עוד הרבה מדינות שאנחנו מנהלים איתם מו"מ וגם הפלסטינים יצטרפו, כי כל מי שתומך בהם ומביא להם כסף מצטרף - אז אם הם לא יצטרפו גם, הם יישארו לבד".

בארצות הברית משלמים בשעות אלו את הניסוחים האחרונים של ההסכם, עליו יחתום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של איחוד האמירויות השייח' עבדאללה בן זאיד. ההסכם עם איחוד האמירויות צפוי לכלול בין 7-10 עמודים, ועם תום החתימה יתחילו הצדדים לקיים את תנאי הנורמליזציה שסוכמו כבר בדובאי. לאחר החגים עם תום הסגר בישראל תגיע לארץ, המשלחת האמירתית, שם יכיריעו על יתר פרטי ההסכם והתחלה של שיתופי פעולה בנושאי כלכלה, רפואה חקלאות ועוד.   

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן