הפרקליטות מגיבה לנתניהו: "דבר לא נקבר"

בעקבות נאומו של נתניהו אמש, בו תקף את המשטרה והפרקליטות על ניסיונות הטיוח בפרשת אל-קיעאן, פרסמה הפרקליטות תגובה רשמית חריפה נגד טענותיו של ראש הממשלה: "שקר מול אמת - הוצגו עובדות לא נכונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 17:53 כ באלול התשפ

הפרקליטות מגיבה לנתניהו: "דבר לא נקבר"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות פרסמה היום (ד') את מכתב התגובה לנאומו של ראש הממשלה נתניהו אתמול בנוגע לפרשת אבו אלקיעאן וכן בעקבות חשיפתו של עמית סגל על החשדות לטיוח ניגוד העניינים במערכת אכיפת החוק. "שקר מול אמת - בנאומו של ראש הממשלה אמש, הוצגו עובדות לא נכונות לגבי הפרקליטות", נכתב בראשית המכתב. 

"הטענה לפיה אבו אל-קיעאן הוא מחבל לא נטענה מעולם על ידי הפרקליטות, אלא אך ורק על ידי השר לביטחון פנים דאז וגורמים אחרים", הסבירו בפרקליטות, זאת בתשובה לדברים שאמר אמש נתניהו במהלך מסיבת העיתונאים: "אזרח ישראל נהרג, אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם ורק כדי לפגוע בי". 

ראש הממשלה התייחס לחשיפה של עמית סגל ואמר כי "הוא (פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן) קבר את זה. הוא שלח אימייל בו אמר: 'המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול, זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת ודי לחכימא. זה הציטוט. שחור על גבי אימייל'".

בנוגע לטענה הזו השיבו בפרקליטות כי "דבר לא נקבר. המייל שצוטט הוא חלק מהתכתבות בין פרקליט המדינה דאז לבין ראש מח"ש דאז בעניין ניסוח תגובה לפרסום תקשורתי. ההתייחסות לכך שהמפכ"ל "פעל באופן שערורייתי", נוגעת לכך שהמפכ"ל תקף בתקשורת את התנהלות מח"ש. היא חסרת כל קשר לשאלות המקצועיות בתיק, ובטח לא לשאלה האם מדובר בפיגוע או לא". 

לא נתניהו - לא חוקרים, טוב לנתניהו - קוברים

 במסיבת עיתונאים שקיים אתמול בבית שמש, הפנה ראש הממשלה נתניהו אצבע מאשימה לפרקליטות ולגורמים בכירים במשרה ואמר: "תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן, בכירים קוברים חקירות, מכסת"חים אחד את השני. לא נתניהו - לא חוקרים, ואם זה עוזר לנתניהו - קוברים".

לאחר מספר שבועות שלא התכנסה, תתכנס הערב ב-19:00 סייעת הליכוד לדיון דחוף בנושא   "התנהלות המשטרה והפרקליטות", זאת לאור של עמית סגל בחדשות 12 ואחרי תגובת הפרקליטות. ראש הממשלה ימסור הצהרה לתקשורת בפתח הישיבה.

בהודעה שקיבלו חברי הכנסת של הסיעה נכתב כי "ייתכן ויתקבלו שם החלטות לגבי פעולות שהסיעה צפויה לנקוט", ואף צויין כי ההשתתפות הינה "חובה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן