עיריית בני ברק: "אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו"

לאחר שנכללה ברשימת הערים האדומות, בעיריית בני ברק יוצאים נגד ההחלטה כי העיר תכנס לסגר. "ההחלטה להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 21:55 יד באלול התשפ

עיריית בני ברק: "אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו"
ראש עיריית בני ברק ושר הבריאות, צילום: פלאש 90

על רקע העליה המשמעותית בתחלואה בישראל ובמיוחד בקרב המגזר הערבי והמגזר החרדי, התכנס  היום (ה') קבינט הקורונה והגיע להחלטה להטיל סגר על הערים האדומות. הסגר יוטל בהתחלה על שמונת היישובים האדומים ביותר, ומגבלות תנועה יוטלו על שאר היישובים אדומים. ההגבלות יחלו מיום שני הקרוב, ויארכו כשבוע עם אפשרות הארכה לשבוע נוסף. בעקבות ההחלטה עיריית בני ברק הוציאה הודעה נגד החלטת הקבינט.

קבינט הקורונה הכריע: הטלת סגר על 30 יישובים אדומים

"כפי שהוכח גם בגל הראשון, סגר אינו הפתרון" נכתב מטעם העירייה. "במקום להטיל עונש קולקטיבי על כל העיר, אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו. ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות".

עוד נכתב בהודעת העירייה כי "גם במערכת הבריאות מודים בכך: סגר אינו תורם במאומה להורדת התחלואה והאטת קצב ההתפשטות. קבלת ההחלטות והשינוי הדרמטי מאדום לכתום ובחזרה ב-24 שעות, נעשו מתוך היסטריה ורצון לייצר מראית עין של עשיה שתכסה על כישלון מהדהד הצבוע בצבעי אדום בוהק".

גם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התייחס להחלטת קבינט הקורונה על סגר בערים אדומות: "ההחלטה להטלת סגר בשלב זה הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות - מה שלא נאפשר בשום צורה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן