איום השבתת מערכת החינוך: עדיין אין הסכמה - דיון נוסף נקבע לערב

אחרי שלא הושגה הסכמה בדיון הראשון בין משרד החינוך והסתדרות המורים בסוגיית עובדי ההוראה בסיכון, הוחלט כי הערב ייערך דיון נוסף בנוכחות הצדדים בניסיון למנוע את ההשבתה ולפתוח את שנת הלימודים כסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 14:35 י באלול התשפ

איום השבתת מערכת החינוך: עדיין אין הסכמה - דיון נוסף נקבע לערב
יפה בן דוד. "למשרד החינוך לא אכפת מעובדי ההוראה בסיכון"., צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יומיים לפתיחת שנת הלימודים ואין פתרון: בית הדין האזורי לעבודה התכנס הבוקר (א') כדי לדון באיום השביתה של הסתדרות המורים, שדורשת פתרון לעובדי ההוראה שנמצאים בסיכון בשל הקורונה. הדיון בבקשת משרד החינוך להוציא צווי מניעה נגד השביתה הופסק בצהריים, כשהשופטת הדס יהלום קבעה דיון נוסף שיתקיים הערב בשעה 19:00. לדיון יגיעו מנכ"לי משרדי החינוך והתרבות, ונציגי הצדדים השונים, זאת בעקבות אי היכולת להגיע להסכמה מקובלת על כלל הצדדים.

במהלך הדיון שלחה השופטת את הצדדים לדון בהצעה הבאה: עד תקופת חגי תשרי יפנו עובדי הוראה לרופא תעסוקתי שיבחן את המורים שנמצאים בסיכון, עד אז היעדרות מהעבודה תוגדר כימי מחלה. נציגי המדינה לא הסכימו להצעה, מה שגרר דיון מחודש. השופטת יהלום אמרה שהמצב הנוכחי הוא לא באשמת הסתדרות המורים, וגלגלה את האשמה על המדינה שלא הציגה נתונים המאפשרים דיון רציני.

יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה בתום הדיון: "כל מי שהיה באולם בית הדין היום ראה שלמשרד החינוך והבריאות לא אכפת בעצם מעובדי ההוראה בסיכון. מדובר פה בחיי אדם ולאף אחד לא אכפת. אני מברכת על החלטת השופטת לזמן לדיון בערב את מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות. הם צריכים לתת תשובות ולא לנסות להתחמק כמו שעשו עד עתה".

"התרענו כבר מחודש מרץ שעבר, ולצערנו המדינה גררה רגליים ומחכה תמיד עד הרגע האחרון", אמרה בן דוד, והוסיפה. "היא מביאה צווי מניעה לפתחו של בית הדין כדי למנוע מהסתדרות המורים להגן על עובדי הוראה בסיכון".

מסתמן כרגע שהמחלוקת היא לגבי גננות ומורים בכיתות הנמוכות, א' ו-ב', שלא מלמדים מרחוק. אך לא ברור בכמה אנשי צוות מדובר: הסתדרות המורים טוענים שמדובר ב-1,200 ובאוצר מעריכים שיש סביב 16 אלף עובדי הוראה.