פרץ וכ"ץ נפגשו לבחינת התקציבים לציונות הדתית: "אין סיבה שהעמותות שלנו יקרסו בתוך המשבר הכלכלי"

בעקבות 'פשרת האוזר', השר לענייני ירושלים נועד עם שר האוצר כדי לבחון את התקציב שיוקצה למפעלי הציונות הדתית בסך 300 מיליון שקלים. השניים סיכומו כי הצוותים המקצועיים יפגשו לצורך בדיקת הפרטים. שר האוצר הבטיח לסייע בהכנסת תקציב החמ"ד לבסיס התקציב לקראת 2021

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 26/08/20 11:58 ו באלול התשפ

פרץ וכ"ץ נפגשו לבחינת התקציבים לציונות הדתית: "אין סיבה שהעמותות שלנו יקרסו בתוך המשבר הכלכלי"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

שר האוצר ישראל כ"ץ והשר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ נועדו אתמול (ג') בכדי לסכם את פרטי התקציב המיועד למפעלי הציונות הדתית. השניים סיכמו כי כבר בשבוע הבא יישבו הצוותים המקצועיים על יישבו על הפרטים. 

כזכור, על פי 'פשרת האוזר' יעברו 11 מיליארד שקלים לצורך תקציביים ייחודיים, מעבר לבסיס הקבוע שהוחלט עוד ב-2019, מתוכן יוקצו 300 מיליון לצורכי הציונות הדתית. עד ה-13 בספטמבר יעבור התקציב המיוחד, כאשר ראש הממשלה מינה את השר פרץ לאחראי התקציב של הציונות הדתית. 

קיבל מינוי קבוע. ישראל כ"ץ ונתניהו

קיבל מינוי קבוע. ישראל כ"ץ ונתניהוצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרץ נפגש בשבועות האחרונים עם ראשי המפעלים והעמותות במגזר בכדי לעמוד על הצרכים והבקשות, ובלשכתו החלו להכין טבלאות מסודות שיורו על אמות המידה לפיהם יועברו התקציבים המיוחדים. בשבועות הקרובים יוסיף השר ולשכתו להיוועץ בגורמים השונים בציונות הדתית. 

בפגישה דנו השניים גם על המשבר החמ"ד. שר האוצר הסכים כי תקציבי החינוך הדתי צריכים לעבור לבסיס התקציב ואינם יכולים להיות תלויים בכספיים קואליציוניים. כ"ץ הבטיח לסייע בנושא בשנת התקציב הבאה - 2021.  

השר פרץ בתגובה: "מודה לראש הממשלה ולשר האוצר שמבינים את הצרכים של הציונות הדתית.  אין סיבה שהעמותות שלנו שפועלות בתחומי החינוך, החסד והזהות היהודית יקרסו בתוך המשבר הכלכלי שפוקד אותן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן