האוזר: "שמח שנתניהו אימץ את הפשרה - אך זה עדיין לא מספיק"

התגובות לנאומו של ראש הממשלה לא איחרו לבוא. חברי הליכוד בירכו על הכרזת נתניהו כי יקבל את הפשרה, בעוד חברי העבודה וכחול לבן מחו על תקיפת ניסנקורן. לפיד: "עוד 100 יום בלי תקציב? מנותקים נמאסתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 22:00 ג באלול התשפ

האוזר: "שמח שנתניהו אימץ את הפשרה - אך זה עדיין לא מספיק"
מליאת הכנסת. התגובות לנאומו של נתניהו הגיעו מהר מאוד, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אחרי ההכרזה של נתניהו על כך שהמדינה צריכה כרגע יציבות ולכן הוא יקבל את הצעת הפשרה של האוזר, נשמעו תגובות רבות מפוליטיקאים. יוזם הצעת הפשרה, חבר הכנסת צביקה האוזר הגיב ואמר: "שמחתי לשמוע שראש הממשלה אימץ את הצעת הפשרה שהנחתי, זה תנאי הכרחי, זה עדיין לא תנאי מספיק. אני מקווה שהכנסת תמשיך את מהלך החקיקה. רק כך נציל את ישראל מבחירות".

שר המודיעין, אלי כהן בירך על הכרזת נתניהו: "בחירות בעת הנוכחית הן לא דבר רצוי עבור מדינת ישראל, וראש הממשלה נתניהו הוכיח שרק טובת המדינה לנגד עיניו. נמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל, לבלימת הקורונה ולהצמחת הכלכלה בשעה מאתגרת זו. אני קורא לחברי כחול לבן להפסיק לפעול כממשלה בתוך ממשלה ולעבוד איתנו ביחד למען אזרחי ישראל".

גם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר בירך את ראש הממשלה וטען כי "כך נוהג מנהיג, באחריות". 

שותפי הליכוד לקואליציה, השרים עמיר פרץ ואלון שוסטר לא יצאו מגדרם לאור הכרזת נתניהו, ובחרו להישאר סקפטיים באשר למהלך. עמיר פרץ אמר כי "טוב שהוחלט על הצעת הפשרה של האוזר שתאפשר הזרמת כסף לאזרחים במקום למערכת בחירות שלא היתה מועילה בדבר לאזרחי ישראל. ישראל צריכה להעביר עכשיו תקציב דו שנתי, להחיל את המודל הגרמני לחל״ת גמיש ולהנהיג דמי אבטלה לעצמאים".