"להניף את דגל התקווה": האזכרה השנתית לרב קוק

בהר הזיתים בירושלים התקיימה האזכרה לרב אברהם יצחק הכהן קוק, ביום פטירתו, ג' באלול. באזכרה השתתפו רבנים ואישי ציבור וכן השר לענייני ירושלים, רפי פרץ. בנט: "נעשה טוב במקום להתלונן על הרע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 09:49 ג באלול התשפ

"להניף את דגל התקווה": האזכרה השנתית לרב קוק
האזכרה לרב קוק, הבוקר, צילום: יח"צ

האזכרה השנתית לרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, ביום פטירתו, ג' באלול. 85 שנים לפטירתו, התקיימה הבוקר (א') בהר הזיתים בירושלים. כעת מתקיים יום עיון בבית הרב קוק, הצטרפו לשידור הישיר:

 

באזכרה השתתפו רבנים ואישי ציבור, במסגרת מגבלות הקורונה, ונשא דברים השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, שאמר כי "יש מקומות שכשמגיעים אליהם המילים החזקות ביותר שאפשר לומר זה "לך דומיה תהילה". ופה אחד המקומות, בהימצא כאן במחיצתו של רבנו הראי"ה קוק ובנו הרב צבי יהודה".

"אי אפשר גם בעיצומם של ימים אלו שלא לזכור את אותה פסקה שמדברת על היחס בין השנאת חינם לבין אהבת חינם - "ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו על ידי שנאת חינם נשוב להיבנות והעולם עמנו יבנה על ידי אהבת חינם..." (אורות הקודש).

"בימים האלה שאנחנו לצערי הרב רואים שסעים בעם, מחלוקת, אנחנו צריכים לזכור היטב את אהבת חינם ערבות הדדית ואהבת ישראל. הרב קוק זצ״ל כותב שרעידות אדמה באות לזעזע את העולם ולהעמיד את ישראל במקומם ההיסטורי כמניפי דגל התקווה והאמונה בחיים ובעולם.
דווקא בימים אלו שאנחנו חווים כל יום רעידת אדמה בריאותית, חברתית, ביטחונית. אנו צריכים להניף את דגל האמונה, דגל האחריות והמשמעות. אנו חיים כאן ומשתדלים למלא את כל תפיסתו ואמונתו של הרב קוק. נמצאים כאן, צופים על ירושלים, שנבנית, ואנחנו נמשיך ונבנה את העיר הזו, ונפתח אותה. גם בעידן הקורונה, נמשיך יחד עם הקושי שהעיר תמשיך להיות מלאה והומה, הכל יחזור, ונמשיך את החזון.
נניף את דגל ירושלים בגאון".

האזכרה לרב קוק, הבוקר

האזכרה לרב קוק, הבוקרצילום: יח"צ

ח"כ נפתלי בנט, יו"ר ימינה, התייחס גם הוא ליום האזכרה של הרב קוק וכתב:‏ "נכון מתמיד. 

‏'הצדיקים הטהורים - אינם קובלים על הרשעה,  אלא מוסיפים צדק.
‏אינם קובלים על הכפירה, אלא מוסיפים אמונה.
‏אינם קובלים על הבערות, אלא מוסיפים חכמה'.

‏"85 שנה לפטירתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ״ל. כמה שזה נכון לכולנו היום. ‏נעשה טוב במקום להתלונן על הרע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן